torsdag 4 september 2008

4 september - So tired of everything right now

Idag började dagen med att jag vaknade och såg att någon (Wiker) hade plockat i ordning i lägenheten. Vad skönt, Space liksom. Jag tog det ganska lugnt på morgonen och dammsugade (eftersom det faktiskt gick nu) och städade badrummet lite. Sedan gick jag upp för ekonomilektion, vilket gick helt okej. Därefter gick jag hem och åt lunch hemma eftersom vi det var möte på träningen idag och löpning efter det kunde jag äta lite senare inpå träningen. Nu var Johan och Skaris hemma och det var fortfarande inte diskat, jag trodde dom skulle fatta vinken eftersom jag och Wiker hade städat kunde dom väl ändå ta disken och städa köket. Så lång tid tar det inte men nej. Innan jag gick upp igen för mötet sa jag till dom att dom får ta disken, nu är klockan 21:12 och det är fortfarande inte diskat. Om det bara hade varit deras grejer hade det inte spelat mig någon roll men det är allas grejer och dom bara ställer allt! Jag känner mig som en mamma men alltså det är äckligt när det är disk i berg med gammal mat på. Jag pallar inte!!! Pallar inte pratat med dom om det heller för dom fattar inte. Jag kommer inte klara ett år så här i alla fall kan jag ju meddela.

Träningen var seg idag också. Först var det möte och då gick vi igenom allt inför tävlingen imorgon och lite annat. Sedan skulle vi köra ett lugnt pass med 15’ och sen genomgång av hela uppvärmningen för tävlingar och sedan 15’ till. Jag var väldigt seg i benen idag och tog det väldigt lugnt. Det måste bli bättre i benen till imorgon, det kommer inte bli bra men bättre hoppas jag på. Det är varmare här nu än det var förra veckan så därför blir löpningen jobbigare också. Så vi har blivit ombedda att dricka, dricka och dricka massor med vatten nu idag och imorgon inför tävlingen. Det är en tuff bana så jag r glad om jag klarar under 25 min så som kroppen och allt känns nu. Jag känner däremot att jag har blivit bättre och orkar mer men kroppen är seg just nu. Det är kul att höra i alla fall att ingen tror typ inte att jag aldrig har sprungit, eftersom jag är bättre en hel del av tjejerna. Det var kul också för coachen nämnde mig som en av dom tjejerna han trodde mest på den här säsongen, vilket alltid är kul. Det är bara träning som gäller. Jag måste bara hitta hans träningsmetodssätt och veta hur jag ska springa olika pass, men det kommer det med.

Imorgon tänkte jag gå upp tidigt, typ 8 och äta bra frukost och sen gå upp till skolan och kolla mina tävlingskläder så att allt stämmer. Därefter tänkte jag faktiskt sätta mig på skolan och plugga en del så jag får det gjort som ska vara gjort tills på måndag redan imorgon. Då blir helgen roligare. Dessutom måste jag komma ifrån lägenheten tror jag. Därefter går jag hem och lagar lunch och sen åker vi från skolan mot Ventura (mot Los Angeles) klockan ett och sedan tävlar vi tjejer halv fyra och killarna kvart över fyra. Jag ser framemot imorgon faktiskt. Det ska bli kul, mitt första lopp på riktigt. Önska mig lycka till! Nu ska jag äta lite kvällsmat och sedan gå och lägga mig.

1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.