lördag 6 mars 2010

6 mars - Saturday - rainy and Sundayish

Jag sov hos Sofia för bussförbindelserna är ju vad det är här. Vi åt god frukost vilket jag har saknat, jag som burkar älska frukost. Hade nästan glömt av det. Sedan gick jag ner och handlade lite på vägen hem. Men jag vände i stort sätt bara i dörren för att sedan åka tillbaka upp till Mesa för att tvätta. Det var mer än behövligt eftersom jag inte hade några rena kläder kvar, speciellt inte när det är kallt. Det är det värsta med den här lägenheten att vi knappt har tvättmaskin, eller vi har men som knappt fungerar. Jag fick i alla fall gjort det vilket var skönt. Jag träffa sen Sofia för kaffe på Good Cups innan jag tog bussen hem.

Nu ikväll har det regnat så mycket och varit typ tio grader. Väldigt motbjudande kan jag säga. Jag ville däremot komma ut och röra lite på mig så jag tog på mig massa kläder och gick på en promenad i regnet. Det var inte så farligt ändå och jag fick stretchat efteråt vilket var själva meningen bakom hela promenaden egentligen. Mina vader har krampat nu i fyra nätter i rad eftersom jag inte har sprungit eller stretchat. Det är hemskt så förhoppningsvis ska jag inte få det i natt. Jag förstår inte att det kan vara sådan skillnad. Imorgon ska jag ut och springa däremot, känna på det i alla fall. Jag har bara ätit en värktablett idag vilket är en förbättring och jag har inte varit döende mitt på dagen. Däremot är jag inte helt bra heller men bättre. Jag vill kunna köra passet på måndag men då måste de gå hyfsat 30 min imorgon. Jag hoppas jag kommer känna mig utvilad och redo på måndag för jag behöver den här veckans träning. Dessutom tävlar jag på lördag, 5 km. Jag är rädd att den här veckan ifrån löpningen kommer förstöra den tävlingen och hela säsongen i stort sätt. Jag hoppas inte!

Inga kommentarer: