lördag 27 mars 2010

26 mars - Normal good 5K timing again

Självklart är det något man inför varenda gång jag ska springa 5K. Jag vaknade idag med världens ont i halsen. Bra tajming. Alltid är det något. Sist var jag sjuk i en hel vecka precis innan mitt lopp och denna gång vaknar jag med världens ont i halsen. Jag försökte bara glömma det och kör på en då. Det var en fin dag nere på stadium. Jag och Samantha skulle springa 5K tillsammans och det var ett av de första loppen till min glädje för då skulle vi bli klara tidigt. Uppvärmningen kändes ändå okej även om jag hade ont i halsen men jag försökte bara skjuta bort dom tankarna. Det var ett bra startfält med tjejer som sprang väldigt jämt förutom några få riktigt dåliga, så det var bra.

Det kändes hyfsat bra innan loppet så jag var taggad på att få en ganska bra tid. Jag visste vilka tjejer jag skulle springa med och som sprang runt mig men problemet var när vi öppnade väldigt fort. De första fyra varvet gick på 88, 89, 90 och 90 – för första milen. Tanken var att jag skulle ligga på 94 men problemet var att alla de tjejerna som jag burkade springa med hängde på i samma tempo och därför ville jag inte släppa för då skulle jag hamna i ingenmansland och få kämpa mig genom alla 12,5 varv själv. Vilket i efterhand kanske hade varit bättre ändå eftersom jag sedan klockade på mellan 96 och 1:46 varje varv. När det var tre varv kvar hade jag i stort sätt gett upp för tiden skulle bli väldigt dålig. En tjej sprang om mig på upploppet också vilket inte kändes allt för bra. 20:23 blev det och jag var rejält missnöjd men jag hade mer än hopplös känsla och frågade mig själv varför jag ens gör det här. Jag menar det jag är ju inte bra och just nu går det bara utför och är allt annat än kul. Jag pratade med coach sen och vi ska försöka hitta tillbaka till den formen jag var i innan och dra ner lite på träningsmängden i veckan. Vi får se om det hjälper.

Sedan spendera jag hela dagen med Alex, som sprang 1500m idag istället för 5km eftersom hon varit sjuk i förra veckan. Jag gillar verkligen Alex hon är så go. Vi hade bounding time och vi såg alla tävlingar vilket var kul och det var fint väder. Jag försökte släppa loppet så fort som möjligt för det kändes inte som det var någon idé att ens fundera eller vara besviken över det. Många gjorde riktigt bra ifrån sig idag vilket var kul för dom. Här är alla resultat: http://www.directathletics.com/results/track/14320.html från dagens tävling.

Det blev redan sju innan vi kom hem och jag var helt slut efter en hel dag på bana och efter en vecka med lite sömn. Jag var helt slut och hade kunnat stupa i säng men så blev det inte. På med partyhumöret och smilet bara så var det full fart igen. Matt skulle ha track party så jag, Alex, Emelie och Seannie var först hos Alex och sedan skulle vi dit. Istället åkte vi till Donald som också skulle ha fest. Det var kul och som det brukar vara där. Vi sov där sen och skulle åka hem på morgonen men det var en mindre lyckad idé för min del eftersom jag vaknade helsjuk och helt död av trötthet. Vi åkte hem tidigt och jag gick och lade mig på en gång när jag kom hem.

Inga kommentarer: