torsdag 18 mars 2010

18 mars - Tired but it was is the last weekday of the week

Imorse var det inte allt för lätt att gå upp och jag hoppade over en föreläsning för Kommunikationen på morgonen för jag orkade inte gå upp så tidigt. Lite synd för det var en kille från Sudan som skulle prata om hans projekt där han bygger skolor i Sudan men han bor i USA sen 14 år tillbaka och är en riktigt drivande person. Men så blev det. Istället gick jag till Statistiken sen. Vi fick tillbaka vår prov och jag hade ett fel men fick ändå 107 % eftersom det var extra credit på det som jag klarade. Det var mitt första fel på något i hela kursen. Sedan hade vi quiz vilket gick bra.

På träningen idag så hade vi pre-race day workout, dvs. lite uppvärmning och race starter och nedjoggning. Väldigt lugnt men bene var sega och stela idag. Jag undrar hur det ska gå imorgon. Jag är glad att jag springer korta sträckor imorgon för jag hade inte pallat ett långt lopp tror jag. Imorgon springer jag alltså först 1500m och sen 800m. Tävlingen är i Ventura och det är den första distriktstävlingen. Det ska bli varmt imorgon också så det gäller att dricka vatten idag och imorgon. Jag ska sova tidigt ikväll så jag är pigg imorgon och inför helgen.

Jag fick mina provresultat idag, vilket inte var allt för bra. Värdena var inte hundra och han ville att jag skulle komma in och diskutera det med honom men jag tänker nog inte göra det. Istället ska jag åka dit och få en kopia av mina värden och skicka över det till Sverige och få deras synpunkt på det. Det jobbiga är bara när jag ska kunna åka dit eftersom de bara har öppet mellan 10-18 måndag till fredag. Jag är så trött på det här, varför kan det inte bara bli bra? Det löser sig väl men det är lite frustrerande.

Inga kommentarer: