onsdag 3 mars 2010

3 mars - I guess I can only blame myself for this

Jag trodde jag skulled dö när klockan ringde på morgonen. Jag kunde knappt prata för halsen oh det bara värkte i hela kroppen. Jag tog mig i alla fall ändå iväg till skolan men redan då hade jag bestämt mig för att inte träna senare. På engelskan gjorde vi inget större ansträngande men att bara sitta där var jobbigt nog. Sedan var jag tvungen att skynda mig till biblioteket för att hinna skriva ut mitt kommunikationsarbete innan lektionen. Jag fick lämnat in det och vi får väl se hur hårt hon kommer bedöma det. Lektionen var däremot bra vi satt i små grupper och pratade bara om vår arbeten och våran kultur och familjehistoria. Dessutom har vår lärare alltid te på lektionerna till alla för det är en sådan typ av lektionen säger hon. Så det ska hon börja med nu när vi ska gå in på ett nytt kapitel som handlar om att lyssna på andras historier och erfarenheter. Vi ska läsa en bok till det avsnittet och jag har valt en bok som hittills är riktigt bra. Den handlar en pojke som försöker illegala invandra till USA för det är där hans mamma befinner sig. Det är en väldigt stark historia och väldigt gripande.

Efter lektionen ringde jag coach och sa att jag inte kommer och han rådde mig att gå till vårt Health Center för att kolla så det inte är något allvarligare. Jag gick dit men fick en tid en och en halvtimma senare så jag fick fixat betyg som ska skickas till Hawaii och skrivit ut massa papper jag behöver och liknande. Jag hade däremot inte halsfluss och ingen feber, mer det motsatta nästan för låg temperatur. Jag fick också bett om ett intyg så jag kan gå och ta blodprov nu snart på vårdcentralen. Det blir däremot sen när jag mår bättre. För nu orkar jag inte ta mig dit bort.

Jag fick sedan sovit en timma när jag kom hem och sedan pluggat lite. Problemet är att jag aldrig är sjuk å jag vet inte hur man gör när man är sjuk. Jag har inte tid med det heller. Jag bara kör på som vanligt vilket kanske inte är det bästa men tydligen vet jag inte bättre. Förhoppningsvis mår jag bättre imorgon och redan nu mår jag bättre mot innan idag vilket alltid är nått.

Inga kommentarer: