måndag 15 mars 2010

15 mars - Worst tan line ever

Idag började en ny vecka och en vecka som ser ut att bjuda på 25 grader och sol. Det var i alla fall ar vi hade idag. Däremot var det inte lika ljust och varmt när klockan ringde vid halv sju, men egentligen halv sex. Det var enormt svårt att somna på igår kväll och det blev nog fem timmar för mig och Emily i natt. Jag var däremot inte dödligt trött alls vilket var skönt.

På engelskan hade vi vår essay draft att lämna in och få respons på. Däremot ger det ju typ aldrig någonting ändå för alla bara skriver att det är bra för ingen orkar ge någon riktig respons. Därför boka jag en tid med min tutor senare på dagen. Kommunikationen var däremot riktigt intressant idag. Vi hade en gästföreläsare som varit journalist fotograf Afghanistan under de värsta månader under kriget där. Det var väldigt gripande att höra hans historia om landet och kriget. Det är alltid ett krig jag velat sätt mig in i mer men aldrig riktigt gjort därför var det extra intressant.

På träningen idag var det ganska lugnt men Varmt. Jag blev highlightad från lördagens tävling vilket var kul, för andra gången den här säsongen. Tiden gick däremot fortfarare än vad jag trodde så jag fick springa upp och möta min tutor för att gå igenom min essay. Jag fick lite bra respons så nu har jag något att jobba på. Däremot gick jag och stretcha och gjorde ice-bath för de hann jag inte innan. När jag var på väg hemåt hörde Gustav Nilsson av sig så jag mötte honom och hans kompis. Jag har inte sett honom på så länge men det var kul att se honom igen. Han och hans kompis är här från östkusten där de pluggar för de har Spring Break nu. De kunde då inte hitta en bättre vecka kan man ju konstatera. Där efter var jag grymt hungrig och fick gå hem och laga mat och grejer.

När jag skulle duscha såg jag har fått den värsta solbrännan ever. Jag är snyggt brun om bene och i ansiktet och armarna. Men idag fick jag väldigt ful sport-bh bränna och jag har typ bränt mig. Så imorgon blir det solkräm som gäller. Jag ska förresten springa 800 och 1500 meter på fredag och helgen därpå när vi har hemma tävling blir det 5 km igen. Det känns bra och jag är taggad. Jag måste bara ldda om från helgen och ta nya tag och inte vara nöjd. Men jag har nya PR att slipa på då.

Inga kommentarer: