söndag 14 mars 2010

14 mars - Where did the day just go?

Okej, vi ställde fram klockan en timma men inte en halv dag. Men vart tog dagen vägen? Som sagt idag ställde vi om till sommartid även om Sverige inte gör det förens om två veckor. Jag hann prata lite med mamma och berätta om hur det gick igår och sedan gick jag ut på en kort löprunda för att få slippa stela ben sen. Det var en väldigt fin dag men lite blåsigt och kyligt men väldigt soligt och fint. Sådan här dagar vill man inte vara någon annanstans. Däremot var jag tvungen att spendera resten av dagen inomhus framför datorn för att få ihop min essay som ska in imorgon och hitta artiklar för Kommunikationen imorgon. Det var ganska segt måste jag säga. Jag fick ett välbehövligt besök från Sofia på en timma i alla fall. Inte för att jag hade hunnit gjort så mycket innan men ändå, det var kul att se henne och få lite uppdateringar. Sedan var det tillbaka till pluggandet och här sitter jag ännu. Den största utmaning ikväll kommer bli att kunna somna innan ett, för just nu är jag inte alls trött och klockan är tio men egentligen bara nio.

Jag fick ett personligt brev från tränare i NY idag förresten, där han önska mig lycka till med tävlingarna framöver och att han var glad att han hade fått prata med mig på telefon. Och självklart att han hade blivit glad att se mig i NY till hösten. Dessutom fick jag massa brev från andra skolor om att de ville att jag skulle ansöka dit för jag kan få massa stipendier där, men vem vill gå i skolan i Indianapolis och Idaho. Jag tror inte det.

Inga kommentarer: