torsdag 18 mars 2010

17 mars - A crazy St Patriks day

Dagen började med engelska och quiz och jag var helt ute och cykla och ska väl vara glad om jag får 6/10 ens. På kommunikation gjorde vi inte mycket, som vanligt. En vanlig måndag/onsdag morgon helt enkelt.

Det var inte lättare ben idag än igår och innan i veckan. Dessutom var jag trött över lag. Idag hade vi speed. 100 + 10 m upp till 200 m, så elva intervaller totalt. Det är snabbt däremot men ett ganska kort pass. Det gick helt okej fasten benen var sega och bara halv med på noterna. Därefter spenderade jag typ en timma i the training room och fick stretch övningar för mina vader. Sedan gjorde och ice-bath och liknande för att hjälpa benen komma tillbaka. Det tråkiga är bara att det tar sådan tid med att få hjälp med allt, även om det är behövligt.


Jag hann inte mer än att äta och duscha innan jag var tvungen att göra mig i ordning inför kvällen. Jag hade lovat och i hade bestämt att vi skulle ut på kvällen eftersom det först och främst var St. Patrik’s Day vilket är en ganska kul högtid som ursprungligen firas för irländare men amerikanerna firar den mer än irländarna. Så vi skulle ner till Sharkeez var tanken. Jag var trött och kollade i kors i stort sätt men jag kunde inte banga. Jag gjorde mig i ordning och gick upp till Alex där Samantha och Emelie var. De var hur party snygga som helst och jag kände mig enormt ful i min halvparty outfit. Tanken var som sagt att vi skulle till Sharkeez med vi åkte först upp till Donald’s för han hade lite folk där och alla hans rumskompisar. Det var kul och vissa ville sen vidare och andra inte. Det blev ändå en stor taxi ner till Downtown men kön där var så enormt lång och så kul är det inte där så vi tog samma taxi tillbaka istället. Killarna var alla över 21 ändå så de ville inte in egentligen så vi gav med oss helt enkelt. Vilket Var Helt klart värt det! Vi hade jätte kul hela kvällen och det blev nog inte riktigt så lugnt som jag hade tänkt. Det var mer än helt galen St. Patrik’s Night! Jag är glad att jag faktiskt kom iväg även om det var jobbigt att gå upp imorse och mina ben inte är bättre idag efter allt dansade men det var kul.

Inga kommentarer: