tisdag 16 mars 2010

16 mars - Almost 30 degrees and the worst workout in my life

Idag har vi haft upp mot 30 grader men det stoppade inte oss från att träna. Dessutom var mina ben så tunga idag, jag har nog aldrig upplevt den känslan någon gång innan. Vi skulle köra tempo idag och jag höll i stort sätt en halvminut under mitt tempo per mile vilket är mycket under. Det kändes däremot jobbigare än loppet i lördags. Det var nära att jag bara gav upp för det var ett hemskt pass. På nedjoggningen tillbaka började jag nästa gå för bene gjorde så ont och var så tunga. Jag vet faktiskt inte varför, men jag tror att jag fortfarande känner av loppet sen i lördags. Dessutom var det grymt varmt idag så det var svårt att andas och man är allt annat än van vid den här värmen nu. Fast det ska tydligen bli så här hela veckan och på fredag på tävlingen så det är bara vänja dig. Jag är så glad att jag springer 800+1500 och inte 1500+3000 m som det var diskussion om först för jag tror inte mina ben hade kunnat palla det. Jag kom tillbaka efter den värsta löprunda i mitt liv i alla fall och efteråt så gick jag och Erika och gjorde ice-bath så förhoppningsvis ska det hjälpa lite i alla fall för imorgon har vi det tuffaste passet för veckan.

Jag insåg idag också att jag bara har den 12e bästa tiden i vårt distrikt just nu och jag behöver nog sänka mig ner mot en minut på 5K för att kvalificera mig vidare sen till So Cal. Det känns som konkurens är tuffare i år vilket är tråkigt för helt plötsligt insåg jag att säsongen då blir kortare och jag har inte så mycket kvar. Jag kanske ska ställa upp i 10K eller 3000m hinder så jag har en chans att gå vidare, eller inte!

Inga kommentarer: