fredag 12 mars 2010

12 mars - A busy Friday and I'm soo scared for tomorrow!

Jag gick upp tidigt idag på min lediga dag för att för hinna med en löprunda på morgonen. Jag och Erika fick tillåtelse att springa själva idag eftersom vi tävlar imorgon vilket är bra ifrån imorgon för då får jag mer tid att återhämta mig. Det var en fin morgon men jag hann inte riktigt njuta av den för jag kunde bara tänka på alla bussar och tider jag skulle passa och saker jag skulle hinna göra.

Efter löprundan skyndade jag mig och gjorde mig i ordning så jag hann med bussen Downtown för att sedan hinna med nästa buss till Milpas. Jag kom fram och på läkarmottagningen fick jag vänta ett bra tag innan jag fick hjälp. Innan jag sen fick tillåtelse att få se en läkare var jag tvungen att betala någon dum avgift jag hade stående på 40 dollar, och hon kunde inte ens förklara vad det var för. Hon sa att det var för något tidigare besök jag gjort men om jag inte trodde henne skulle jag få ringa någon och diskutera det med dom. Jag blir så tröt på det här sjuksystemet i det här landet. Det är svindyrt och dåligt och fungerar inte. Till slut fick jag hjälp och fick tagit mina blodprov men det tog en miljon år. Dessutom prata vi om hur jag skulle få resultaten och de kan inte lova att ringa mig, för de kan glömma och de kan inte skicka brev utan vill helst att man kommer in på ett nytt besök och får resultaten. Det är helt sjukt men jag fick i alla fall diskuterat med henne och jag ska ringa henne och få resultaten förhoppningsvis nästa vecka. När jag varit där inser jag varje gång hur glad jag är över svensk vård och jag inser varför jag drar mig för att fixa sådant här i det här landet.

Jag kom därifrån i alla fall och hann till och med snabbt in och handla lite. Sedan kom jag hem snabbt och åt lite innan jag gick vidare och fixa nästa grej. Jag fick köpt en bok till min engelska kurs som vi måste läsa. Dessutom köpte jag ett par SBCC mjukisbyxor och tröja eftersom jag hade så mycket pengar kvar på mitt stipendium jag fick i bookstoren. Sedan jag gick till träningen för möte och lagfoto. Jag har dessutom bestämt mig för att jag ska springa 5 km imorgon, det får bära eller brista. Däremot fick vi reda på att några av skolorna som kommer imorgon är UCLA och USC och andra Div. I skolor, I’m scared! Det är Division I skolor, dvs. några av de bästa skolorna i landet och alla som springer för dom har i stort sätt heltäckande stipendier och är överdrivet bra. De springer lika fort som Sverige eliten i stort sätt och några är nog till och med bättre än det. Och där kommer jag springa. Det är Division II och III skolor och andra city college där också men ändå. Det är en jätte stor tävling också och kommer ta hela dagen. Vi åker sju och jag spring inte förens 11 timmar senare, dvs. klockan halv sju. Det blir en lång dag. Jag är både skräckslagen inför motståndet och lugn, för at de är så mycket bättre än mig så vi är inte ens på samma planet. Fast jag är nog mer skräckslagen och nervös. Jag vill bara inte komma sista!

Jag skulle upp till Sofia på kvällen men istället fick jag stanna hemma för vi åker tidigare imorgon än beräknat så jag måste upp tidigt, tidigt. Istället tog jag en nap för jag hade världens huvudvärk. Sen har jag lagat mat, packat inför imorgon och bara varit hemma försökt ladda på något sätt. Önska mig lycka till imorgon, för jag kan behöva det!

2 kommentarer:

julia sa...

Du har sån himla bra blogg!
Hur mycket kostar mjukiskläderna? :D
Vad får du betala i hyra, bor du tillsammans med någon?
Puss!

Sarah sa...

Tack Julia! :)

Runt 60 dollar, något sånt.

Jag betalar 500 dollar/månaden (ilket är normal pris) för att dela ett rum med en annan tjej i en lägenhet med två sovrum, och sen är det en annan tjej som har eget rum. Så vi är tre :)
Maila mig om du har fler frågor :)