torsdag 1 oktober 2009

1 oktober - September is over and here comes October

Idag var jag uppe väldigt, väldigt tidigt. Det var helt svart ute till och med. Klockan sex gick jag ut på en löprunda, för vi hade egen träning idag för att vi tävlar imorgon och jag ville göra det så tidigt som möjligt så jag får vila längre innan jag tävlar. Däremot var det inte så farligt alls. Jag såg soluppgången också. Sedan hade jag matte och engelska och det var väl inget mer än vanligt.

Idag hade jag som mål att få bättre kontakt med minst en person i en av mina klasser. Det fick jag men det var inte alls den personen jag trodde. Jag bestämde mig för att göra det för ibland tror jag faktiskt att folk vill lära känna mig men jag är dum nog och inte fattar det och lägger ingen energi i att lära känna dom. Vilket är väldigt dumt. Jag prata mer med en tjej i min engelska kurs och sedan träffade jag en kille från min COMM klass i matte labben där man kan få extra hjälp. Det är alltid så mycket folk där och det är bra att gå dit för om man kör fast så kan man alltid få hjälp. Dessutom får man mer gjort. Han är verkligen jätte trevlig han från min klass och vi prata massa och han bor ute i IV och har alltid fester där ute så han tyckte jag skulle komma ut dit på lördag, vilket ändå var något jag funderat på. Ibland måste jag bara lära mig att vara med öppen för att lära känna folk.

Nu ikväll har jag druckit vatten och te i mängder för att imorgon kommer det bli varmt borta i Bakersfield där vi tävlar imorgon. Coach har ganska stora förhoppningar imorgon på att vi kan vara i topp tre och till och med att vinna tävlingen imorgon. Vi får se men jag gillar den banan där och har alltid sprungit bra där så förhoppningsvis kan jag få en bra tid. Det känns bara som att jag har en del press på mig eftersom i stort sätt är sämst bland oss tjejer. Varje placerings räknas så det är viktigt, bara den där sekunden också om några är framför dig. Jag pratade dessutom med honom efter träningen i tisdags och han har förhoppningar på att vi ska ta oss till State Championship, där bara de bästa college i hela Kalifornien kvalificerar sig till.

Jag och Leigh har precis kollat klart Gossip Girl vilket var like dramatiskt och bra som vanligt. Förresten jag kanske ska ner till San Diego nästa helg! Förhoppningsvis, förhoppningsvis blir det så. Leigh ska ner och träffa en kompis och jag kom på då kan jag ju få skjuts och hälsa på Amber där nere. Hade verkligen varit kul att få komma ner dit.

Önska mig lycka till för imorgon!

2 kommentarer:

Anonym sa...

LYCKA TILL!!!!!!

Amanda sa...

Lycka till! Hoppas det gick super bra! =)