söndag 18 oktober 2009

16 oktober - A beautiful day in Shoreline Park

Eftersom jag inte var hemma förens närmare två var det inget annat än väldigt svårt att ta sig upp på morgonen. Jag kom däremot iväg och till min lektion i tid. Även om jag var där var jag knappt där, min lärare frågade vad det var med mig eftersom jag i vanliga fall alltid är glad och ler hela tiden, lite sömn? Japp. Jag gick därifrån tidigare än jag egentligen borde men jag skyllde på att jag skulle tävla. Jag utnyttjar verkligen den saken i den här kursen när jag kan men det var sista gången jag kunde ha det som ursäkt. Jag behövde däremot hem emellan och äta, byta om och jag fick 45 min sömn vilket behövdes, tro mig.

Idag hade vi hemma tävling. Jag kände mig väldigt oförberedd; lite sömn, väldigt stela ben och krampiga vader, huvudvärk och halsen började jag känna av igen. Det var dessutom väldigt fint väder och varmt idag, upp mot 28 grader. Sheanie skulle stå över den här tävlingen för hon är skadad och sjuk och det här var sista tävlingen som inte betydde något. Den här tävlingen är i stort sätt den tuffaste vi har på hela säsongen. Vi springer en kilometer på stranden och då är det hälften lössand, sedna två uppförsbackar och tjocktgräs resterande bana i sort sätt. Den är klassat som en av de tuffaste banorna. Jag ville i stort sätt bara springa därifrån innan loppet för det var en hel del man kände där och jag kände att jag inte visste om jag skulle klara av det. Startskottet gick i alla fall och jag sprang från start till mål. Första strandlöpningen gick helt okej och sedan uppför och första varvet. Jag, Alex och Emelie sprang tillsammans hela första varvet. Sedan andra varvet drog jag och Alex på mera och jag gick om i sista uppförsbacken men blev omsprungen på sista rakan. Jag gick däremot i mål på 23:38 på en åttonde plats av runt 40 tävlande som vår tredje tjej, 8 sekunder efter Alex. Så loppet gick betydligt bättre än jag trodde. Topp 15 fick T-shirtar så jag fick en vilket var kul.

Me, Erika and Coach after the race

Efteråt gick vi hem till min tränares hus och hade barbeque vilket var kul. Jag, Emelie och Erika gick senare på kvällen på fotbollsmatch på skolan men jag och Emile kom bara till de sista tjugo minuterna vilket var helt okej. Sedan gick vi upp till Cliff House där det var fest och jag träffa en hel del från laget förra året vilket var kul. Dessutom var det mycket folk. Jag var däremot inte hemma allt för sent vilket ändå var skönt som man kunde utnyttja dagen därpå.

Resultat och artiklar:
http://www.directathletics.com/results/xc/860.html
http://presidiosports.com/2009/10/vaqueros-host-invitational-at-shoreline/
http://www.sbcc.edu/crosscountry/2009meetstories.php

Inga kommentarer: