tisdag 13 oktober 2009

13 oktober - The rain makes me think of the place I call Home


Idag regna det på riktigt och har gjort Hela dagen. På något sätt känns det bara helt fel med regn här, det tillhör inte Cali, någonstans. Det till hör Sverige och regniga Göteborg men inte här. Jag kan säga jag har inte fått hemlängtan på länge men idag fick jag en lite känsla av det för att det påminner mig om Sverige. Dessutom var det en ganska dålig dag över lag så det gjorde dagen det inte lättare. Jag kunde inte sova alls igår kväll, fick väl sex timmar innan jag gick upp tidigt imorse. Matte lektionen var okej men jag är så efter och Måste börja jobba ikapp annars blir det omöjligt att hinna ikapp sen. Så lektionen var mest frustrerande för jag insåg hur mycket jag har att göra och hur mycket mer papper och uppgifter vi fick i läxa idag. Sedan hade jag ännu en frustrerande lektion när jag bara kände att jag inte pallar det här, engelska. Helt plötsligt kommer han in med seriösa grejer och uppgifter och vår essays som vi skulle lämna in idag var tydligen inte tillräckligt bra så vi måste göra ändringar tills på torsdag, jippi mera att göra! Plus alla läsning och uppgifter vi fick att göra. Idag var nära bristningsgränsen faktiskt men jag höll ihop och gick hem i pissregnet och kom hem dyngsur.

På träningen idag skulle vi springa bana för fredagens tävling. Det regna och blåste nog mest på dagen när vi skulle bege oss ut men det gick helt okej eftersom det var ett lugnt pass. Bana är där emot enormt mycket jobbigare i år än förra året. I stort sätt springer vi 400 m på stranden två gånger och det är inte hård packad sand kan jag säga. Dessutom har vi uppförsbackar i resterande 1/3 av banan. Om man kommer under 24 minuter får man vara mer än jätte glad är väl det enda jag kan säga. Sedan när jag kom hem ville jag bara kura ihop mig i soffan framför en film och hade faktiskt tänkt göra det och glömma plugget för en halv kväll. Det var en jag-vill-bara-vara-inne-och-se-en-film-dag idag som jag la fram det. Däremot kunde inte Oli komma över idag för han hade prov imorgon så jag fick också slänga mig över läxböckerna ikväll. Matte, matte, matte, det har gått framåt men långsamt, långsamt kan jag säga. Det blir mattelabbet imorgon bitti för min del. Nu ska jag snart gå och lägga mig med ljudet av regnet utanför fönster, det var ett tag sen nu och jag hoppas det kan söva mig bra.

Inga kommentarer: