tisdag 27 oktober 2009

27 oktober - Third in our Conference, qualified for So Cal and a new PR

I morse var jag uppe tidigt och gick och gjorde mitt matte prov. Det gick helt okej men nog inte toppenbra däremot. Vi får se. Sedan skyndade jag hem, bytte om och packade ner sakerna för dagens utflykt till WSC Championship i San Luis Obispo. Jag hade med mig kudde så jag kunde sova vilket var en bra idé. Jag sov i stort sätt hela vägen dit vilket jag kände jag behövde. Uppvärmningen kändes lite halvt eftersom mina ben var sega och jag var inte riktigt på humör kände jag. Väldigt lätt irriterad. Jag gillade bana däremot så det skulle bli kul. Jag öppna första milen väldigt fort, 6:40 eller ännu snabbare. Jag, Alex och Emelie sprang första milen tillsammans. Sedan började Emelie tappa en del bakom mig och Alex. Jag och Alex hängde ihop men jag kände att det var ganska tungt att hänga på. En mile kvar så trodde jag att jag skulle kunna hänga på Alex mera. Däremot hade jag mer att ge sista 500 meterna och gick om jag förbi. Jag gick även om en Ventura tjej vilket var bra. Jag kom in som vår tredje tjej på nytt PR med 30 sekunder, 21:26. Hela säsongen har jag haft som mål att vara nummer tre och äntligen blev det så. Dessutom fick jag en bra tid. Det var inte en helt enkel bana heller. Jag kom på en 29 plats av 103, inte allt för långt efter Erika faktiskt. Sedan blev det däremot lite nervöst för vi hade tappat en hel del mot de andra lagen från Preview vilket kunde göra att vi inte skulle gå vidare. Vi gick däremot vidare och kom totalt på en fjärde plats men tre totalt medräknat poängen från Preview. Reslutat: http://www.directathletics.com/results/xc/2469.html#11311 Nu blir det Southern California Championship näst, nästa helg i LA vilket jag verkligen ser fram emot. Jag sov hela vägen hem också och har nog inte fått så många timmars sömn på ett dygn på väldigt länge.

Inga kommentarer: