måndag 19 oktober 2009

19 oktober - Monday morning surprise

Imorse hade jag först tänkte gå på vår tutor session där han hjälper oss att repetera materialet från förra lektionen inför quiz och liknande. Jag sov mig igenom förra veckan lektion så jag tänkte det hade varit bra men jag prioriterade istället en timmas längre sömn vilket var behövligt. Jag fick däremot en oväntad surprise när jag kom in på lektionen, quiz! Så går det när man sover sig igenom lektion och inte hör att läraren säger till att det är quiz nästa lektion. Eftersom jag inte varit med hängt med alls lektionen innan kunde jag i stort sätt ingenting. Men hon räknar bort ett quiz så det är ju inte hela världen men så dumt.

Sedan var det COMM som vanligt och ingen genomsam träningen idag så jag gick ut på min egan runda. Vi skulle springa 45 minuter och jag tänkte det var fint väder så jag tar mig upp på berget för det är så vackert där uppe. Däremot kom jag inte riktigt ihåg att det var så brant och så mycket uppför. Det blev en konstig löprunda men jag fick se den vackra utsikten från toppen i alla fall.

Nu ikväll har jag skrivit på min engelska essay tills imorgon, usch vad jag hatar engelskan. Det är bara göra och hoppas att det blir okej gjort i alla fall. Förresten blev jag påmind att jag är i USA idag när jag såg och hörde om det här; http://latimesblogs.latimes.com/lanow/2009/10/uc-santa-barbara-on-lockdown-as-police-check-report-of-gunman-on-campus.html Det är saker som bara hi änder USA och inte Sverige kan jag bara säga.

Inga kommentarer: