söndag 4 oktober 2009

4 oktober - Magical things is gonna happen tonight

Jag drömde så mycket i natt men jag vet också anledningen till det. Det var fullmåne ikväll och jag drömmer alltid så mycket då. Jag hade en hemsk mardröm och vaknade helt uppjagad klockan halv ett. Däremot hade jag fått ett sms tidigare som jag då såg och som gjorde mig lugn och glad igen. Jag som trodde jag var bortglömd men tydligen var jag inte det. Jag vaknade sedan med jämna mellanrum under natten och gick sedan upp vid åtta. Tog en morgonpromenad i stormen och kylan. Ja du läste rätt, det var kallt runt 14 grader och sol och jätte blåsigt. Sämre väder är på väg in nu nämligen och det kändes som höstvindar faktiskt.

Sedan under dagen fick jag pluggat en hel del inför veckan som kommer med prov och inlämningar. Jag fick också lagat lite mat, tyvärr hade jag ont i magen även idag. Frågan är bara vad det kommer ifrån. Emily och Leigh åkte ut på söndagsmiddag hos Oma men jag behövde stanna hemma kände jag. Det tar sådan tid och jag hade mycket plugg jag behövde göra. Dessutom skulle någon kanske komma över senare. De gjorde han också vilket lite förvåna mig ändå. Jag var inte bortglömd och han var här hela kvällen i stort sätt. Det var fullmåne ikväll och som Emily hade sammanfattat det; magiska saker händer vid fullmåne. Jag är enormt glad men också lite rädd. Men just nu bara jag försöker fokusera på det som gör mig glad så jag slutar sista meningen med ett leende :)

Inga kommentarer: