söndag 18 oktober 2009

17 oktober 2009 - Saturday with an unexpected late visit

Imorse vaknade jag och såg mer död ut än levande, det var i alla fall Emily första kommentar när jag kom upp. Jag piggna till lite senare i alla fall men det där med sömn måste jag ta tag i nu. Jag fick pratat med mamma idag på Skype. Det var så länge sen nu. Det måste ju passa med dagar och grejer och sen är jag alltid så upptagen så det är svårt att hinna med. Men jag äntligen blev det av. Känner mig bara dum som bara pratar på om mitt eget liv och sen finns ingen tid över för dem att berätta om sitt. Men vad hade man gjort utan sin familj?

Sedan gick jag ut på en löprunda och vädret var fint idag. Fasten benen var supersega och trötta svävade jag på moln idag för jag hade mina nya löparskor idag som kom innan i veckan. Första gången. Dessutom var det som sagt fint väder och jag insåg hur mycket jag älskar att springa. Det gör mig glad, det kan göra en hel dag.

Sedan fick jag legat ute i solen och pluggat en del. Det var amerikansk fotbollsmatch på skolan idag men jag visste inte riktigt om jag ville. Jag hade ju inte direkt blivit tillfrågad att komma av den jag ville men av andra så jag bestämde mig ändå för att gå för jag ville inte plugga mer och ville komma ut och göra något. Tjejerna från laget som skulle dit hann jag däremot inte träffa vilket var lite tråkigt men jag gick dit med Leigh så det var ändå helt okej. Tyvärr förlora dom matchen mot ett av de sämsta lagen i serien. Sedan skulle Leigh med sina basketkompisar hemma till en av tjejerna och sedan på efterfest för matchen. Jag fick hänga med och de ville ha med mig men jag kände att jag kanske inte borde, det hela kunde verka som att jag var värsta stakern ju. Dyka upp på hans match och sedan på deras fest efteråt utan att bli bjuden av honom eller prata med honom om det. Så jag gick hem men senare var det ändå någon som fråga vad jag skulle göra ikväll och ville träffa mig. Han skulle på festen men jag åkte ändå inte dit för det var så pass sent. Däremot ringde han mig senare och ville komma över. Han gick hela vägen för han hitta inte någon att åka med, vilket tog en timma. Jag var halvt förtjust i att han kom så sent men han gick i en timma mitt i natten för att träffa mig.

Inga kommentarer: