måndag 12 oktober 2009

12 oktober – A busy Columbus Day

Så idag var ännu en högtid här i USA, Columbus Day. Men vi var faktiskt inte lediga fasten bankerna t ex har stängt men ”det är ingen högtid vi firar”. Jag hade väldigt svårt att ta mig upp imorse, och somna om efter att klockan ringde. Jag kom i alla fall upp och bara lite sent till lektionen. Sedan sov jag mig, ordagrant, igenom lektionen där vi såg på en VHS film i sämsta kvalité om grundvatten. Ingen kan annat än förstå mig en måndag morgonen med en sådan film. Det var dessutom kallt idag och mulet. Det ska vara så hela veckan i stort sätt, 15 grader och mulet och regn. Sedan hade jag COMM prov som faktiskt gick bättre än väntat tror jag, hoppas jag.

På träningen idag hade vi först möte, sedan 1200 m repeat uppe i parken plus ice-bath så det blev en lång dag. 1200-ingarna gick bra och även om jag känner att halsen gjorde ont idag. Dessutom var vi upp i parken högst upp på ett berg, där vi burkar vara. Det är enormt fin utsikt där uppe och jag tänker varje gång att man borde ha en kamera med sig. Idag var det däremot kallt och mulet och vi kunde se hur det regna borta vid bergen och kom närmre oss. Ganska coolt faktiskt. Sedan var jag ifrån träningen och allt vid halv sex och gick upp för tutoring för min engelska essay. Jag fick en del ändringar och gick sedan och fixade det i labbet innan jag gick hem. Det blev en lång dag och jag kom hem och tog en varm och välförtjänt dusch vid sju. Jag hann inte komma till matten idag heller för jag har gjort alla engelska läsning tills imorgon. Imorgon och onsdag måste jag göra matte däremot för annars kommer det vara svårt att jobba ikapp.

Inga kommentarer: