måndag 26 oktober 2009

26 oktober - A warm and beautiful October Monday

Imorse var jag uppe och sprang vid halv sju för imorgon tävlar vi, WSC Championship. Det är nu det börjar gälla. De sex bästa lagen kvalificerar sig till Southern California Championship. Vi var tvåa på Preview där vi mötte alla lagen så ingen är särskilt orolig för att vi inte ska vara med i topp sex. Då måste något drastiskt hända. Så imorgon ska vi bara gå in för att göra vad vi gjort hela säsongen. Jag hade sedan tutor lektion och plugga inför quizet vi hade sen på ENVS lektionen. Något slog mig idag. Det är fascinerande hur den ena läraren får en att somna och att det är så tråkigt att man verkligen inte koncentrera sig medans andra lärare är precis tvärtom. På måndagar och onsdagar har jag alltid ENVS först och den läaren får mig att somna, jag kan inte hålla koncentrationen och sitter alltid och försöker hålla mig vaken det bästa jag kan. Direkt efteråt går jag till COMM lektion och där har jag aldrig känt mig det minsta trött ens, för det är intressant och läraren är bra.

I övrigt var det varmt även idag så jag låg ute och sola och plugga matte för imorgon har jag prov innan vi åker iväg mot SLO för att tävla. Benen är för övrigt ganska sega och det är en jobbig träningsvärk/seg/stickig känsla i dom. Typ växtvärk, kryp i benen. Önska mig lycka till för imorgon!

Inga kommentarer: