måndag 8 februari 2010

8 januari - I have never been so tired and felt so out of it in a really long time but food and sleep helps

Jag vaknade när klockan ringde vid halv sju och släpade mig upp. Jag hade jätte ont i huvudet, i halsen och var helt slut. Jag fick bara bita i och gå ändå. Jag gick till biblioteket för och skrev ut min essay plan och gick sedan till engelskan. Lektionen var okej men jag var långt ifrån vaken och jag hade noll energi. Sedan gick jag vidare till kommunikationen som var som vanligt lite flum och jag ligger långt före i den kursen för tillfället för vi kommer inte riktigt någonstans. Jag gick sedan upp till min engelska lärare för att klara ut hur jag skulle skriva min essay mera. Sedan gick jag raka vägen hem och gick och la mig. Jag sov sedan i en och en halvtimma och åt lunch sedan och kände att jag mådde lite bätre.

Jag gick sedan iväg till träningen och jag hade ett tufft pass idag, tröskel 20 + 2* 15 + 20 min men det förvånar mig att jag gjorde så bra ifrån mig. Jag sprang bättre än jag gjort någon gång innan på ett sådant pass. Det var inte så jobbigt och jag kände inte va halsen och jag hade faktiskt ork. Lite sömn och mat brukar hjälpa. Nästan 1 km blev det totalt. Det var skönt att känna att jag inte blev sämre av träningen även om jag var ganska trött efteråt. Jag och Erika gjorde ice-bath för imorgon har vi ett långpass så vi ville vara så fräscha i benen som vi kunde för imorgon.

Jag har insett ibland är det lättare att vara fokuserad och faktiskt få saker gjorda i tid om man har mycket att göra, nästan för mycket. Den här terminen har jag mindre plugg men ändå tar det längre tid, för jag har tid att skjuta på saker och göra annat och inte vara jätte fokuserad. Som idag vet jag inte vad jag gjorde i några timmar innan jag väl började plugga och skriva på min essay. Jag måste verkligen börja fokusera mera och få gjort sakerna bara och sluta slöa omkring. Förra terminen var jag så fokuserad för annars hade jag aldrig fått gjort allt men det tar typ lika mycket tid den här terminen för jag är mindre fokuserad. Dessutom är jag just nu lite halv motiverad till att plugga. Engelskan gillar jag inte allt för mycket, kommunikationen är mest flum och nästan lätt, och statistiken är lätt och vi måste använda miniräknaren för att göra väldigt lätta saker vilket känns så onödigt. Någon sa en gång att understimulans, dvs. inte tillräckligt med utmaning och inte tillräckligt kul, kan göra att man blir omotiverad, jag tror det kan vara en orsak. Jag hoppas min motivation kommer tillbaka snart. Dessutom måste jag få fixat med det som tynger mig mest just nu där i bakhuvudet, ansökningar och alla papper som ska fyllas i och skrivas till det.

Inga kommentarer: