torsdag 25 februari 2010

25 februari - The sunshine is back

Imorse hade jag lite sovmorgon och det behövdes så idag hade jag lite mer energi än igår. På statistiken var det ganska lite vi gjorde för det mesta handlade om parta om hur man vinner i Vegas och likande men det var ganska skönt med en slapp lektion. Dessutom blev quizet ett take-home för vi inte han med det på lektionen vilket var bra. Vi fick se vad vi har hittills för procent i kursen. Jag hade 105 % och har fått alla rätt på allt plus alla extra credits vilket gör att jag ligger på över 100 %.

Det var soligt idag igen vilket var väldigt skönt. Däremot var det lite halvkyligt men det gjorde inte så mycket. Seröst vad sol och värme kan göra. Det är alltid så mycket lättare då. Innan träningen idag så mötte jag Michel på skolan för han var där med jobbet och skulle försöka få oss att öppna bankkonton. Det var kul att se honom igen. Förhoppningsvis så åker han inte till Vegas i helgen så jag kan träffa honom då. På träningen idag var det väldigt tufft för att vara tävling imorgon. Vi hade 45 minuter och massa övningar. Det kändes okej men jag hade träningsvärk idag som alla andra. Imorgon tävlar vi i Ventura mot alla lag i vårt distrikt så det ska bli kul att se hur bra alla är. Jag ska springa stafetter imorgon, 4*1600m och 4*800m. Det är en stafettävling så det är typ inga vanliga lopp bara hopp och kast i övrigt. Jag är lite nervös däremot inför stafetterna eftersom jag aldrig sprungit stafett innan. Det ska nog gå bra men ändå. Jag spring andra sträckan på båda stafetterna så jag både måste ta emot och lämna över. Erika börjar och sen jag, sen Alex och sist Samantha. Det kan bli ett ganska bra lag faktiskt. Jag ser fram emot det imorgon men jag är lite nervös men det ska nog gå bra. Det är inte alls så seröst ifrån någons sida imorgon mer än att få två bra korta lopp i benen. Det gäller inget särskilt och vi har inte direkt laddad så inför loppet. Dessutom slipper jag värma upp själv och jag gör det med tjejerna vilket känns bra.

Inga kommentarer: