måndag 8 februari 2010

6 februari - My first race of the season is finally over

Jag vaknade på morgonen och såg att det till och med var ljust ute, INGET REGN! Det var en sådan lämnad och jag kände att idag skulle det bli en bra dag. Jag hann sminka mig och skicka iväg ett mail till mamma och pappa om vilken tur jag hade att det inte regnade idag när jag skulle tävla. Då, började det hällregna. Himmelen i stort sätt öppnade sig och det blev grått och såg väldigt jämntjockt ut. Jag var redan nervös innan för det här loppet och det här gjorde det inte bättre. Jag ringde till och med i panik till Tobias som befann sig i Spanien fick jag då veta och fråga vad jag skulle ha på mig och tävla i. 13 grader och pissregn, det hade kunnat vara bättre förutsättningar. Jag tvättade bort sminket och packade om och byte om och kom i alla fall till slut. Då fick jag reda på att det försökte skjuta fram tävlingen för att få det avklarat för dagen. Min tävling var näst sista vilket betydde att jag skulle få tävla i stort sätt en halvtimma innan utsatt tid. Det gjorde att min uppvärmning blev lite halvdan och nedkortad. Däremot slutade det regna en kvart innan loppet och börja och vad faktiskt uppehåll ändå tills med nedjoggning efter loppet. Där emellan då? Jo, dom körde tjejerna och killarnas lopp tillsammans eftersom vi bara var fem tjejer som skulle springa 5km. Jag sprang bra de första tre kilometerna när jag sprang med en annan tjej men sen drog hon på ganska bra och jag kunde inte riktigt hålla då. Jag hamnade då i ingenmansland och det var svårt att springa helst själv. Tyvärr skulle jag börjat öka tidigare än jag gjorde men det har ju med rutin och göra. Som coach B sa: Du såg så stark ut de sista 300 meterna varför började du inte innan? Ja det är ju lätt att vara efterklok men jag och coach prata om det sen och han var ändå riktigt nöjd med min insats. Jag sprang på 20:40 vilket vad tio sekunder långsammare än vad vi siktade på men ändå väldigt nära. Dessutom är det skönt att ha fått gjort första loppet och nu kan jag känna mig mer redo inför nästa gång jag springer 5 km den här säsongen. Det är så få 5 km lopp under en säsong så det är skönt att få in ett så här tidigt ändå.



Efteråt var jag ganska slut och sov en timma för att orka med resten av dagen. Sedan bestämde jag och Sofia oss för att ändå åka ut till IV på kvällen för bland annat fick vi skjuts av Fabian och då kändes det lättare att ta sig dit ut. Vi var här först och sedan åkte vi på en förfest ute i IV. Det var kul, vi spela beerpong och vi var bara så där en tio men det var riktigt kul. Sedan blev både jag och Sofia ganska rastlösa däremot så vi började vandra ner mot DP och the Marley House. Det var sjukt mycket folk och jag var orolig för att vi inte skulle komma in eftersom jag inte känner dom som bor där så jätte bra men på något vänster så kommer jag alltid in, vilket vi gjorde även den här kvällen. Det var jätte kul och som vanligt mycket folk och en hel del man känner. Även om vi blev erbjudna att sova i IV och bli hemkörda på morgonen så tog vi en taxi tillbaka Downtown vid två. Det var en kul kväll!



Inga kommentarer: