onsdag 24 februari 2010

24 februari - A hard practice a day like this when you are completely exhausted is maybe not the best idea

Idag regna det vilket var mindre kul dessutom var det kallt också, typ 11 grader. Det är alltid så komplicerat när det regnar här för ingen kan bete sig som vanligt för det regnar så sällan dessutom är inget utröstat för regn. På engelskan idag hade vi quiz, igen, vilket jag inte riktigt hade räknat med. Dessutom gick vi igenom lite inför vår nästa essay och jag kom på ett riktigt bra ämne idag så det känns bra. Det är alltid lättare att skriva om något om man känner man vill skriva om det och vet hur man ska bygga upp texten.

Efter det gick jag förbi min business lärare från förra våren och fick mitt rekommendations brev. Det stod väldigt bra ord i det vilket gjorde mig glad. På kommunikation så hände inte mycket intressant som vanligt. Efteråt gick jag däremot och träffa coach en stund och han lova att skriva, ännu ett, rekommendations brev för ett stipendium jag ska söka till skolan i NY. Dessutom prata vi lite om andra saker också som jag behövde klargöra.

På träningen idag så först och främst hade det inte slutat regna. Dessutom så hade vi ett tufft pass idag, det passet när jag i stort sätt dog förra gången fast idag hade vi 10 * 400 m istället för åtta. Det blev inte särskilt bra idag för jag kände mig väldigt svag idag. Det var inte bästa dagen att köra ett så hårt pass på. Jag tveka på att gå av innan jag var klar men jag klara mig men jag låg ganska långt under tempot jag skulle ligga på. Dessutom var det alla strykeövningar däremellan. På något sätt gjorde det ändå inte ont eller att ja kände att jag hade träningsvärk det vara bara ingen ork. Det kände som min kropp sprang omkring där men jag var inte där. Nu ska jag försöka få in lite mer sömn det närmast för det här funkar inte.

Ikväll har jag fått skickat iväg det sista till ansökan till NY. Förhoppningsvis är allt klart nu förutom stipendium ansökan som jag får fixa i helgen. Tyvärr får tränare inte tillåtelse där att flyga över mig nästnästa helg för jag måste vara antagen på skolan först vilket kommer ta längre tid än så. Det är lite synd men förhoppningsvis kan jag åka någon annan helg framöver eller alternativt åka över Spring Break. Dessutom har jag gjort statistik läxa för jag har quiz imorgon och saker att lämna in. Nu ska jag snart försöka få lite sömn för det kan behövas. Det konstigt är bara att nu är jag inte trött men innan när jag gjorde läxorna kunde jag knappt hålla ögonen öppna.

Inga kommentarer: