torsdag 4 februari 2010

4 februari - Soon weekend and it seems like it is going to be a good weekend!

Jag fick tillbaka statistik quizet idag, 15/15. Ganska skönt att börja bra. Sedan gick vi igenom högstadiematte med medelvärden och det är lite frustrerande lätt. Däremot är jag glad att jag tar statistiken här för jag har hört att den är sjukt svår på handels i Göteborg och är säkerligen på alla andra skolor också. Så om jag får den tillgodoräknad och avklarad är det ju skönt. Däremot är jag alltid lika förvånad när jag inser hur mycket jag gillar at faktiskt göra matte/statistik läxorna. Det här med att göra uppgifter och formler och rätt eller fel. Ibland undrar jag då varför jag inte gick natur på gymnasiet.

Sedan hade jag lunch med Sofia idag. Det var gott och kul att se henne. Det var the highlight off the day. Sedan var det träning och alla blev lika förvånade när vi fick reda på att vi hade en hel timmas löpning idag, när det var lugn dag. Det var seg, speciellt eftersom vi tog hela State St. uppför. Ingen var särskilt jätte pep på träningen idag och alla vill bara få det gjort och gå därifrån. Jg hade träningsvärk idag igen, ganska illa men förhoppningsvis ska det bli bättre tills lördag. Jag ser fram emot tävlingen faktiskt men frågan är hur det kommer gå. Jag hoppas verkligen det finns någon jag kan springa med så jag slipper hamna i ingenmansland och springa allt själv för så mycket banvanan har jag ännu inte så tidigt på säsongen så det är skönt att ha något att hitta ett tempo med.

Nu är det typ helg! Så skönt. Emily åkte ner till LA idag och jag skulle egentligen med men eftersom jag har mitt lopp på lördag morgon så passade det inte riktigt. Hon skulle hälsa på sin kompis Amanda och de skulle nog till Disneyland. Jag hade verkligen velat åka men då hade jag missat träningen dagen innan loppet och dessutom var det inte någon bra helg. Tråkigt men så är det. Jag tror däremot att det kan bli en ganska bra helg ändå, det känns så. Imorgon träning och annat dessutom ska jag kanske träffa O, faktiskt. Lördag tävling och förmodligen festa i IV med Sofia bland annat och så ska jag nog möta upp några där ute. Söndag har jag nog blivit bjuden på bio, Avatar. Så det blir fullt upp ändå. Dessutom måste jag skriva en essay där emellan någonstans men det löser sig.

Inga kommentarer: