lördag 27 februari 2010

26 februari - Relays it is

Vid tio skulle vi vara nere vid skolan för att sedan kunna åka iväg ner till Ventura för helgens tävling. Det regnade faktiskt inte vilket prognoserna hade sagt vilket var väldigt skönt. Jag gillar bana nere i Ventura för den är nya och väldigt fin. Det är en snabb bana också säger vissa även om jag aldrig riktigt gjort så där jätte bra ifrån mig där.

Så vi skulle först spring 4*1600m. Jag vara ganska jätte nervös inför hela stafettgrejen för jag hade aldrig sprungit stafett innan. Dessutom var det väldigt bra lag som skulle springa. Jag skulle springa andra sträckan. Bene kändes ändå helt okej fasten vi hade ganska tufft igår. Erika började och gjorde bra ifrån sig men vi låg så där i mitten. Växlingen gick helt okej. Jag kom mitt emellan alla och i ingenstans. Jag var väldigt förvirrad för jag hade ingen tid att gå på eller något och jag visste inte hur mitt tempo var alls. Första varvet gick ändå snabbt för de hörde jag coach ropa från läktaren men sedan fick jag inga fler varvstider och jag var allmänt förvirrad. Ibland tror jag att jag måste lära mig att springa mer på känsla än på tid. För det försämrade verkligen mitt lopp idag. Jag växla över till Alex och sedan var det Samantha. Jag var allmän besviken över loppet för jag kände att jag inte hade gett allt och hur svårt det var att springa själv utan någon annan och utan någon tid. Jag fick senare reda på att jag hade sprungit på 5:48, samma tid som sist, vilket var sämre än jag hade velat springa men det var enormt svårt att springa det där loppet. Som lag gjorde vi okej ifrån oss och det var mer ett träningspass ändå så vi skulle inte ta det för seröst.

Ingen var särskilt motiverad att springa 4*800m en timma senare eftersom det inte är riktigt någon av oss sträcka. Det var försenat också så det blev en utdragen uppvärmning vilket aldrig är särskilt bra för mina vader för dom blir väldigt stela och krampaktiga av för mycket ”hålla sig varm” jogging och utdragen uppvärmning. Till slut fick vi starta i alla fall och Erika började. Hon gjorde bra ifrån sig och helt plötsligt var tvåa inför växlingen. Så jag startade som tvåa och första 200m gick snabbt det kände jag. Det kändes ändå bra men jag var lite orlig för att jag skulle dö innan jag kommit över till växlingen. Andra varvet var långsammare däremot men jag drygade ut mitt försprång inför trean bakom mig och kände mig faktiskt stark. Det var faktiskt riktigt kul att springa 800m idag. Jag kände att jag hade gjort bra ifrån mig i loppet och var nöjd och nyfiken på vad jag hade gjort för tid för det kändes bra. De andra tjejerna gjorde också bra ifrån sig så vi långdistans laget kom två totalt av alla lagen med en halvminut före trean. Det var riktigt kul faktiskt och vi var alla riktigt glada över det efteråt.

Det blev sedan en ganska lång väntan på att tävlingarna skulle bli över och det blev kallt och mörkt. Vi kom därifrån sedan runt sju i alla fall och var tillbaka här runt åtta. Senare på kvällen skulle vi ha ett track-party vilket det blev, ett litet i alla fall men det var kul. Det var skönt för vi var bara Downtown hos en av killarna så det vara nära. Det var faktiskt en riktigt kul kväll men det blev en väldigt lång dag.

Inga kommentarer: