måndag 22 februari 2010

22 februari - More than 17 laps on the track can it be more fun

Jag tror jag fick fyra timmar i natt. Jag har nog kommit fram till att söndag natt är den värsta för då kan jag aldrig sova. Jag kom däremot upp och iväg till engelskan där vi först hade quiz vilket gick okej hoppas jag. Mellan engelskan och kommunikationen så gick jag förbi Bonnies, min business lärare från förra våren, kontor för att kolla om han kunde skriva ett rekommendations brev till mig tills på torsdag eller fredag. Han var glad att se mig men halvglad att han behövde göra det denna vecka men han lova att försöka och jag ska dit på onsdag så förhoppningsvis så har han fixat det till dess. Det hade verkligen varit bra. För jag måste ha det skickat till NY innan måndag. Så jag hållet tummarna för honom att han kan fixa det åt mig för annars vet jag seriöst inte vad jag ska göra. På kommunikationen idag fick vi vår första inlämningsuppgift som ska in på måndag eller onsdag nästa vecka. Hjälp vad hände där? Visst det är bara att skriva fem sidor doublespace om sig själv men ändå. Kunde hon inte gett uppgiften tidigare då? Sådant stör jag mig på. Jag trodde jag skulle vara så trött efter lektionerna att jag skulle behöva ta en nap men jag kände faktiskt att jag skulle klara av dagen utan det så istället fick jag gjort en del annat där emellan innan träningen.

På träningen idag hade vi 20 + 30 min tröskel + 20 min och vi skulle göra det på bana! Coach ville ha oss under kontroll den här gången men det betydde att vi bara kunde springa uppvärmningen och nedvarvningen på 20 min vardera utanför banan. Resten 30 minuterna skulle bli i ett på bana. Det gick däremot väldigt mycket bättre och var inte så tråkigt som jag trodde men visst det blev typ 17,5 varv på de 30 minuterna och man kände sig lite som katt och råtta där ute men det var inte så farligt ändå. Jag var så fokuserad på att hitta rätt tempo så att det höll mig upptagen. Jag gjorde riktigt bra ifrån mig också med tanken på den lilla sömn jag hade fått under natten. Jag höll exakt tempo och något under till och med. Det blev däremot ett långt pass på ca 16 km och det tog tid och efter icebath också var klockan fem.

Jag hängde sedan precis med Leigh upp till Mesa direkt när jag kom hem. Där uppe fick jag hämtat presentkortet på kina restaurangen som de donerade till vår golf tävlingen. Det var så skönt att få tag på det. Nu kommer jag slippa jobba på high school tävlingen på lördagen under Spring Break och dessutom slippa andra sysslor under terminen. Dessutom fick jag köpt frimärken och postat tax forms och mina betyg till NY. Jag håller tummarna för att det inte bli något problem med brevet och att det kommer fram i tid. Jag är alltid lika orolig när det gäller post i det här landet. Det är inte så lätt som i Sverige kan jag säga och man vet aldrig hur lång tid det tar för det att komma fram. Så idag fick jag ändå fixat en del vilket känns skönt. Jag ska nu försöka få ihop min personal essay till NY ansökan och sen är jag i stort sätt klar med den ansökan förutom ett stipendium jag kan söka där men jag får se om jag hinner söka det.

Inga kommentarer: