lördag 13 februari 2010

13 februari - I love Santa Barbara a day like this and I love my sweet friends which make it even better


Så imorse var jag uppe tidigt, hurtbulle? Ja. Jag träffa Erika nere vid bana vid halv tio för att vi skulle spinga vår långrunda. Det blev samma runda som förra gången, två veckor sedan på typ 18 km. Det är mitt max men jag hade någon gång velat springa 21 km bara för sakens skull och få komma upp till en halvmaraton och det är ju inte så att det hade varit så mycket jobbigare bara en lite stund längre att låta benen gå. Det var en underbar dag i Santa Barbara idag. Solen sken och vädret var underbart! Det gjorde ju saker och ting lättare också. Det är kul att springa med Erika också för vi har verkligen bounding moments! Hon är en så go tjej. Dessutom höll jag på att bli överkörd av en tant idag. Hon kom från en gata och skulle svänga ut på den väg vi precis halvvägs redan hade korsat men hon stannar inte innan och har noll koll. Hon tvärnitar framför mig men inget hände. Sedan kör hon i kapp oss och vevar ner rutan. Jag var beredd på att hon ska be om ursäkt men nej. Hon skäller ut oss för att vi var i vägen. Det är inte vårt ansvar att stanna innan vi går över och dessutom var vi redan halvvägs över innan hon ens var i närheten av korsningen utan trafik ljus. Hon har däremot väldigt mycket ansvar för att stanna och inte bara köra. Så hon skäller ut oss och jag blir bara helt paff. Vilken bitch! Seröst. Erika blev däremot arg tillbaka men jag blev bara väldigt förvånad att man ens kan skälla ut oss för det. Inget hände ju och allt var ju faktiskt hennes fel så vad hade hon för rätt att ens säga något?


Det var riktigt skönt att komma hem och vara klar så tidigt med löpningen så man kunde utnyttja resten av dagen. Jag skulle träffa Sofia och hennes roomie lite senare. Vi skulle ta vara på solen och dagen. Det var operation att bli brun som gällde. Det var ju nästan 20 grader idag och sol så det var en perfekt dag för det. Vi tog sedan en lång promenad bort mot ett stort hotell där vi slank in och ”lånade” deras solstolar och pool och hade en hel dag där. Hur mysigt och skönt som helst. Helt plötsligt var vi på charter resa, vilket var mindre fel. Ett riktigt flådigt stort hotell var det. Det var en jätte mysig dag och vi fick nog lite får också vilket var skönt. Sedan promenad jag hem de där 3 km. Så det blev mycket springning och promenad för mina ben idag.



Däremot blev väl kvällen inte riktigt dom planerat. Tanken var att jag skulle med Emily på fest Downtown hos Shennie men så vill hon helt plötsligt inte gå och det skulle kännas konstigt att gå dit utan Emily. Sedan var det barbeque jag och Sofia skulle på men hon är fortfarande halvdålig, så det blev inget. Många ville ha ut mig till IV men jag hade ingen riktigt att åka dit med för många är out-of-town eftersom det är lång helg och en hel del ville bara inte ut dit ikväll. Så ja det blev inte jätte mycket, tyvärr. Jag hade velat göra något men det blir kanske imorgon istället. Jag kanske tar en tur upp till Chris och hans rumskompisar men vi får se. Det var ändå en väldigt bra dag i övrigt så jag ska inte klaga.

Inga kommentarer: