söndag 21 februari 2010

21 februari - Sunday and I have to admit I hate them

Imorse vakna jag och fick pratat med mamma på Skype. Det är tydligen enormt mycket snö hemma så de inte ens kom ut genom dörren igår i stort sätt. Här är det däremot 15 grader och halvmulet idag. Det ser ut som att mamma i alla fall kanske kommer hit över påsklovet eller att jag ska försöka möta henne i New York eller något liknande vilket jag ser fram emot om det nu blir av. Annars ska jag nog till New York med Sofia kanske och hälsa på hennes kompis där under Spring Break men vi får se.

Varför hatar jag söndagar så mycket, det är en sådan ångestladdad dag. Man ser allt man måste göra inför veckan och under veckan och vet inte hur det ska gå ihop. Det burkar det ju göra men ändå. Det är bara en väldigt jobbig dag och i stort sätt den värsta på hela veckan. Idag fick jag ändå pluggat en hel del vilket är bra. Jag har fått en del engelska och kommunikation vilket var behövligt. Däremot har jag inte hunnit komma ner till min personal essay skrivande till min ansökan eller ansökan till skolans stipendier. Det är så jobbigt för det är hela tiden massa saker innan det som ska göras. Det ligger där i högen ”att göra” men ligger inte högst upp och det tar ett tag att komma ner till den delen av högen om man ens gör det.

Jag fick en paus i söndagen och träffa Sofia på Starbucks en stund vilket inte var fel. Däremot funkar inte min mobil nu! Jag hatar det! Jag kan inte ta emot sms men jag kan skicka och jag kan ringa men jag använder nästan bara smsa och nu vet jag inte om någon skickar några till mig för jag får dom inte. Jag måste fixa det där för det funkar ju inte. Men jag vill inte köpa en helt ny telefon nu. Det känns ju så grymt onödigt. Jag får ta tag i det imorgon förhoppningsvis. När jag var uppe på Mesa gick jag in på Thairestaurangen för att se om de kunde donera något till golftävlingen vi ska fixa priser till genom laget. Till min förvåning var hon faktiskt villig att göra det vilket gör att jag inte kommer behöva jobba på high school tävlingen vi ska jobba på för att jag har fixat ett pris. Jag ska åka dit upp och hämta det imorgon så jag hoppas verkligen det fixar sig för det betyder att jag får en dags mer spring break!

Imorgon är de måndag igen och en ny vecka.

Inga kommentarer: