onsdag 17 februari 2010

17 februari - Tired and some bad news even if the sun was shining and it was another lovely day in SB

Jag fick inte allt för mycket sömn i natt men eftersom vädret var fint ute så fick det en ändå att kämpa sig upp. På engelskan lämnade jag in min essay och vi gick igenom research på biblioteket. Communication var flum och just nu vet jag inte riktigt vad vi gör i kursen, vilket ingen annan vet heller verkar det som. Jag måste däremot kolla på hemsidan och f gjort det som ska göras där fram tills måndag sen. I övrigt så fick jag träffat den här personen som fick intyga att jag har bra betyg och liknande för att skicka iväg till skolan i NY som intyg. Däremot fick jag också fixat ett transcript med mina betyg men tyvärr måste jag nog skicka in det själv för de hinner inte få iväg det innan det måste vara inne. Dessutom har jag fått ihop alla papprena för financial aid vilket känns bra. Imorgon ska jag försöka skicka iväg så mycket som möjligt och ansöka på riktigt.

På träningen var det varmt och vi gjorde flying 100s vilket var tio den här gången istället för åtta. Sju av dom gick bra men sen sakta jag ner för mycket på mina 300 hundringar. Det känns att jag har sprungit väldigt mycket det senaste för benen är sega. Det är däremot meningen så här tidigt på säsongen men det känns ibland som att kvalitén försämras för vi kör mycket och hårt. Förra veckan tror jag vi gjorde ca 50 miles/ 8 mil och vi låg på runt 35-40 miles i veckan dom tuffaste veckorna förra säsongen så det är en ganska markant höjning. Jag hoppas det kommer ge resultat!

Nu ikväll var jag enormt trött efter att jag fått i mig lite mat. Kaffe var behövligt för att jag skulle orka plugga inför statistik provet imorgon. Jag känner däremot att jag redan typ kan allt så jag är inte alls orolig för provet imorgon. Jag tror inte jag behöver vara det. Dessutom hörde Fabian aldrig av sig vilket var en enorm lättnad för jag hade inte orkat hjälpa honom ikväll.

Jag fick reda på en dålig nyhet idag. Stipendiet som jag skulle få på skolan i Hawaii är indraget och jag kan bara få ett annat stipendium istället vilket täcker max 28 % av skolavgiften och inte 50 % som det andra skulle gjort. Så det känns inte allt för kul och jag vet inte om jag ens ska ansöka nu, för jag vet inte om det är värt det. Vi får se jag mailade tränare igen för at se om vi kan komma fram till något annat eller hitta en lösning men just nu verkar det som att jag inte kommer hamna på Hawaii till hösten i alla fall.

Inga kommentarer: