fredag 19 februari 2010

19 februari - Friday and another weekend just started even if it does not really feel like it has started yet

Imorse sov jag länge men det var behövligt. Däremot har jag haft en väldigt jobbig huvudvärk hela dagen som inte släpper. Det var däremot fredag och ingen skola. Jag var däremot där för att gå på Business Club meeting. Det var en gästtalare där som prata om internationell business och hans karriär i branschen. Det var ganska intressant faktiskt. Klubben ska däremot ner till La om några veckor för att få en guidad tur nere i LA hamn vilket är en av de största hamnarna i världen. Så vi skulle få åka ut på en båt ut där och få en guidad tur. Däremot kan jag inte åka för jag tävlar den fredag så det var lite synd. Det hade nog varit intressant annars.

Sedan hade vi lagmöte inför tävlingen imorgon. Det tog din tid men vi fick våra sweatshirts och T-shirtar idag vilket var kul. Vi åker alltså ner till LA imorgon och bussen går 7:30 på morgonen så det blir en tidig morgon. Jag ska springa 800 meter och 1600 meter imorgon. 800 kommer jag springa med Emelie som tränar speciellt för den sträckan vilket känns lite orättvist mot mig. Jag r så rädd för att komma sista och göra riktigt dåligt ifrån mig. Däremot så är jag inte direkt nervös för jag har väldigt lite att förlora och ingen som förväntar sig att jag ska göra några enorma tider men ändå. Jag vet inte men jag känner just nu att jag har lite halvmotivation till det hela och benen har varit sega och jag har hoppats på att göra bättre men inte gör det. Det är lite frustrerande. Vi får se vad som händer imorgon. Däremot så ska det nog bli kallt och regna imorgon. Förvånande ännu en tävlingsdag. Det jobbiga med friidrotten är att man måste sitta där och sen vänta på sin tur hela dagen och om vädret är dåligt är det aldrig särskilt kul. Efter mötet hade vi en 45 minuters runda eftersom ”vi inte vilar” nu så här tidigt på säsongen.

Nu ikväll har jag varit uppe hos Emelie en stund med Alex och sett en film. Men nu borde jag sova, eller borde redan sovit för jag ska upp tidigt imorgon. Önska mig lycka till!

Inga kommentarer: