fredag 5 februari 2010

5 februari - Why does it seem so complicated when it rains here?

Imorse vaknade jag med regnet öste ner utanför fönster. Helst av allt ville jag bara svepa täcket om mig och somna om man jag var tvungen att gå upp för att få gjort allt innan vårt friidrottsmöte vid två. Jag skulle springa innan träningen idag för att få det gjort tidigt eftersom jag tävlar imorgon så jag åt lite och begav mig sedan ut. Det var hemskt! Det ösregnade så mycket och blåste något hemskt så det kändes knappt som jag rörde mig framåt i motvinden. Jag var ute i 45 minuter och fick några varv runt banan också för att känna på vädret där ute om det nu är så att vädret blir likadant imorgon så är det alltid skönt. Det var ännu värre. Blåsten kommer åt så väldigt bra där nere på banan så det kommer bli fruktansvärt om det blir så här imorgon. Dessutom vet jag inte vad jag ska ha på mig då. Jag vet att man ska tänka positivt men 5 km på bana i det värdet är inte kul, det kan ingen medge. Regnet bryr jag mig inte jätte mycket om men vinden kan förstöra det hela totalt. Senare framåt två när jag gick till vårt möte hade regnet däremot lugnat ner sig och öste i alla fall inte ner.

Imorgon springer jag i alla fall klockan kvart i ett så det är ändå en ganska bra tid. Jag slipper gå upp tidigt och förhoppningsvis om det regnar kanske det börjar klarna upp då. Vi får hoppas på det. Så typiskt bara att det kommer nu. Jag hade ju som mål och sikte på att komma ner på 20:30 i alla fall men det gör jag då aldrig i det vädret, inte ens i närheten.

Ikväll så hade tydligen alla bestämt sig för att festa. Jippi, perfekt kväll, eller inte för min del. Jag blev bjuden på två fester och medbjuden ut till IV men i och med att jag tävlar imorgon är det ju mindre bra. Jag hade däremot lite andra planer att träffa O men jag hoppade över det och hängde med på festen istället eftersom den var precis uppe på gatan. Det var däremot en riktigt bummer när alla bestämde sig för att åka till IV istället. Jag tog då med Emelie och Erika till Chris lägenhet där de hade lite folk över. Däremot blev det inte jätte kul och jag kom hem tidigt. Det var en ganska onödig kväll men så är det ibland. Inte mycket att göra åt. Förhoppningsvis blir imorgon kväll roligare och dessutom får jag mer vila inför imorgon i och för sig.

För att det ska bli en bra dag imorgon måste jag ha vädret med mig. För allt jag har planerat in för imorgon är väder beroende så jag håller alla tummar jag har och mer där till. Önska mig lycka till på tävlingen imorgon och håll tummarna för att allt går bra.

Inga kommentarer: