måndag 15 februari 2010

14 december - A sunny Valentine’s Day

På morgonen fick jag först pratat med mamma och pappa på Skype ett bra tag. Det är sjukt vilken skillnad det är på väder här och där nu alltså. Vi hade idag 20 grader och sol och en riktigt ”sommardag” medans dom i kalla Göteborg hade minus 18 grader i veckan. Tyvärr kunde jag inte utnyttja det fina vädret idag för jag var fast framför datorn inomhus. Det var inte riktigt vad jag hade velat göra en dag som idag men det ska vara fint väder nu ett tag så förhoppningsvis så får jag mer sol snart och jag fick en hel del igår ändå. Jag satt inomhus och skrev på mina college applications framförallt till skolan i New York eftersom jag måste söka innan jag får åka dit och hälsa på. Coachen där försöker få mig att verkligen söka nu så fort som möjligt, så jag fick helt enkelt göra det. Det är där emot så mycket papper jag behöver från så många olika personer till ansökan så det är komiskt. Så i veckan ska jag försöka springa runt till alla miljoner människor och få dom fylla i papper om mig och skicka iväg dom till New York. Jag fick däremot en hel del gjort vilket var skönt men som sagt det känns fortfarande lite avlägset innan jag fått ihop alla papper. Och nu pratar vi bara en skola…

På kvällen var jag lite halv nere på grund av att jag vill göra något. Leigh skulle på en fest jag hade kunnat hänga med på men jag var inte redo att träffa de som skulle vara där, för mycket footballs-killar, så det blev aldrig att jag hängde på. Sofia och jag hade halvplaner som aldrig blev av. Det hela sluta med att jag och Emily åkte upp till Crazys för att hitta något vi kände vi ville äta, och sen satt vi och drack rött vin här hemma. Däremot slutade dagen bättre än väntat ändå. För jag pratade med Michel och han gjorde heller inget under kvällen för han skulle jobba tidigt morgonen därpå. Så han kom och hämta upp mig och vi hade såg en film hemma hos honom.

Inga kommentarer: