onsdag 10 februari 2010

10 februari - The sun is shining again!

Imorse kom jag upp och iväg till skolan. Vi lämna in vårt utkast och prata om det i klassen på engelskan. Jag vet inte det här med essays alltså. Det gör mig bara så förvirrad och jag vet aldrig om jag gjort något bra eller dåligt. Imorgon ska jag däremot få hjälp med den vilket känns skönt. Annars om det inte hjälper så får jag hoppas att mina snälla kompis Sofia kan hjälpa mig, she is an expert! Kommunikationen var som vanligt. Sedan gick jag faktiskt direkt hem och gjorde min statistik läxa tills imorgon. Jag börjar förbättra mig men det krävs disciplin för att klara det.

Solen sken idag och det var riktigt fint väder. Så träningen var bra och det är alltid kul att springa en dag som den här. Vi hade mycket styrkeövningar efteråt vilket är ganska tungt men det blev ändå en ganska kort dag för en gång skull. På nästa tävling, nästa lördag ska jag springa 800m och 1 mile (1600m). Mestadels för att få lite speedträning och inte för att göra några bra tider. Tyvärr är nog 800m för en gång skull först. Det burkar alltid vara tvärtom. För mig är 800m inte alls den högsta prioritet så jag hade hellre velat ha 1 mile först så jag hade kunnat få en bra tid. Men det blir en längre uppvärmning för det bara. Imorgon har vi förresten ett tufft speedpass på bana men det ska nog gå bra.

Nu ikväll har jag däremot inte kunnat fokusera särskilt bra. Jag vet inte men det är så svårt just nu att göra det. Frågan är varför, alltså? Jag vill bara ha helg, men snart är det faktiskt helg. Jag måste nog göra lite engelska nu i alla fall, eller försöka.

Inga kommentarer: