tisdag 23 februari 2010

23 februari - Even if I got 107 % on my test it did not make my day a good day

Sömn är inget jag får för mycket av kan vi ju klargöra. Jag fick däremot lite sovmorgonen imorse vilket var behövligt. Morgonen började väl inte allt för bra när jag hade fått mail från NY om att jag måste översätta en massa papper och hon var allmänt otrevlig när det gällde det hela. Sista ansökningsdagen är på måndag och jag har massvis med annat som också ska vara gjort till dess så ännu mer att göra fick mig bara att bryta ihop. Det är då tur att man har en pappa som ställer upp och fixar. Ibland blir det bara för mycket. Jag kom däremot iväg till statistiken ändå och idag fick vi tillbaka våra prov från förra veckan. Jag fick 107 % på provet, dvs. alla rätt plus alla extra credit poäng! Det gjorde dagen lite bättre i alla fall även om det var svårt idag. Jag ligger väldigt, väldigt bra till i den kursen och det är inte alls så svårt. Jag har fått alla rätt på allt och alla extra credit hittills så det kunde inte börja bättre. Däremot är det ibland så frustrerande för många är så dålig och inte fatta någonting. Då känner jag mig så felplacerad. För mig känns det som att vara tillbaka på högstadiet. Visst är det saker att göra hela tiden men det är inget svårt utan måste bara göras.

På träningen idag kändes det ganska bra vilket var skönt även om jag egentligen bara vill ut och springa mina 60 minuter själv och bara springa av mig. Det var ändå okej och som vanligt ett ganska tufft ”lugnt” pass. Jag var däremot bara fokuserad på att göra mitt idag och sedan få gå. Jag fick lämnat in presentkortet idag i alla fall vilket är bra så jag får mer Spring Break.

Det här med ansökan till NY har tagit så mycket mer tid och energi än jag någonsin kunde tro och ändå är allt inte helt klart. Och ändå vet jag ju inte ens om jag verkligen ska gå där till hösten, är det de jag vill? Jag fick i alla fall skrivit klart hela min personal essay idag och ska skicka iväg den nu.

Imorgon ska det regna vilket kanske inte är så bra tajming med mitt humör just nu men det får gå. Imorgon är ännu en dag när en miljon saker ska vara fixade. Ibland undrar jag vad jag håller på med måste jag säga.

Inga kommentarer: