tisdag 16 februari 2010

16 februari - I don’t want to complain but it was pretty hot today

Imorse gick jag upp tidigare än vanligt för jag skulle fixa en del innan jag började. Först gick jag till skolläkaren och skulle kolla om jag hade halsfluss och vad felet på mitt öra är. De hitta däremot inget och jag hade inte halsfluss. Däremot gör halsen mer ont idag vilket känns så där halvt. Jag känner mig väldigt svag för tillfället vilket är jobbigt. Sedan gick jag förbi administration byggnaden för att se om jag kunde träffa en av de ansvariga på skolan för att få ett rekommendationsbrev ifyllt till min ansökan till NY. Han var inte där och jag fick boka ett möte med honom imorgon. Så förhoppningsvis kan jag få det fixat och klart imorgon.

Lektionen var bra sen. Vi gick igenom lite inför provet vi har på torsdag. Jag fick tillbaka mitt tredje quiz som jag fick alla rätt på igen. Jag är inte allt för orolig för det här provet och jag har inte börjat plugga än men jag gör det imorgon. Däremot måste jag nog hjälpa Fabian imorgon vilket känns halvkul för han fattar inte allt och ligger väl inte jätte bra till i kursen.

Idag var det lika varmt som igår, om inte varmare. När jag gick till träningen visade termometern på 23 grader i skuggan. Man är inte riktigt van vid den värmen än så vår lugna en timmas löpning idag var ganska plågsam och kändes som den gick väldigt långsamt fram. Däremot säger väderprognosen att det ska börja regna på fredag och hålla i sig i en vecka men regn och max 15 grader. Så man ska inte klaga på vädret alls men det var ganska varmt idag. Dessutom kände jag mig allmänt seg idag och benen ville inte riktigt gå som vanligt. Jag hoppa jag känner mig bättre imorgon för vårt speedpass.

Sedan skyndade jag mig hem och duscha och sen iväg till skolan igen för att få en sista hjälp med min essay. Jag vet inte varför den stressar mig så även om hon säger att den är riktigt bra. Jag hoppas den är så bra som hon påstår. Sedan har jag redigerat det sista på den och varit och skrivit ut allt för imorgon. Jag har även spenderat tid och scanna in massa papper på biblioteket till min ansökan.

Inga kommentarer: