onsdag 3 februari 2010

3 februari - It's complicated

Nu gillar jag inte engelskan längre, jag hade ingen bra lektion idag alls. Var helt off. Kommunikationen var väl ingen större höjdare den heller. Det är en sådan stor press på en i den salen på ett sätt jag inte kan förklara men inte på ett bra sätt i alla fall. Träningen däremot var bra. Jag känner mig i bra form och det visar tiderna också. Däremot går jag omkring med träningsvärk hela tiden för jag tror jag kör hårdare än jag kanske borde. Det är så svårt att inte göra det däremot när det känns bra. Men att ge allt eller mycket i vissa fall är inte bra heller. Vi gjorde miles idag med 400ingar emellan, tre styckna. De var faktiskt ett pass jag verkligen gillad. 1,6 km i tävlingsfart och sen 400 m snabbt. Det var kul men efteråt var benen sega. Däremot gjorde jag ice-bath idag vilket jag tror faktiskt kommer hjälpa. På lördag pratade jag och coach om att jag ska springa 98 varv vilket blir en tid runt 20:30 vilket känns som en bra start på säsongen om jag kan klara det. Det känns däremot inte allt för svårt. Vi får se.



Ikväll var jag, Emelie, Alex och hennes kusin och kompis på bio. Vi såg It’s complicated med Meryl Streep, Alec Baldwin och Steve Martin, vilket var ett bra val. Visst är det egentligen en 40+ film men den var riktigt bra. Vi skratta ganska bra där ett tag. Dessutom är filmen utspelad i Santa Barbara vilket vi inte visste innan men det gjorde den ännu lite bättre. Det var helt klart en mysig kväll, bra sällskap och bra film.

Nu längtar jag bara till helgen men jag har bara en lektion imorgon och sedan träningar imorgon och fredag och tävling lördag men det räknas inte så.

Inga kommentarer: