torsdag 5 november 2009

5 december - The day before the big day

Imorse gick jag upp vid sex för en löprunda och jag hade ändå fått åtta och en halv timmas sömn eftersom jag somna så tidigt igår. Jag var verkligen het död igår och behövde de timmarna. Det var faktiskt ljust ute imorse jämfört med andra gånger jag varit ute vid den tiden, pga. av att vi ställt om tiden. Benen kändes mycket bättre idag vilket var en sådan skön känsla. Senare under dagen kändes de ännu bättre vilket känns så bra. Nu behöver jag inte oroa mig allt för mycket över det. Jag känner mig så redo för imorgon. Vi hade möte idag och jag blev så nervös. Det här är det loppet vi har tränat för hela säsongen, och hela sommaren. Vi ska till State! Jag ska ge allt imorgon. Banan är tuff, tre väldigt branta backar men mycket nerför också vilket jag är nästa mer orolig för, för jag måste verkligen släppa allt där och bara låta benen gå vilket inte är min starkaste sida. Jag ska göra mitt bästa. Alex har sprungit bana en miljon gånger och jag vet att jag kan springa med henne så vi pratade om det och hon ska i stort sätt leda och jag ska inte släppa henne i ryggen. Hon vill komma ner på en tid mot 20:30. Jag är nöjd om jag är under 21 minuter men jag ska ge allt för att hänga på Alex imorgon. Vi kan göra det tillsammans det vet jag. Dessutom tror coach att en tid på 20:30 nog ganska säkert kvalificeras till State individuellt om vi inte får fem tjejer över mållinjen och kan kvalificera oss som ett lag. Däremot tror jag att vi gör det imorgon, ingen av oss vill inte komma i mål eller göra dåligt ifrån sig imorgon. Vi är alla för tävlingsinriktade för det.

På matten idag fick vi utskällning som vanligt för ingen gör läxorna. Visst jag gör det inte men jag har ändå bästa resultat i klassen och fattar det så varför ska jag då göra det? Visst nu börjar det bli ganska svårt så jag borde gör det men hittills har jag klarat det väldigt bra ändå. De andra som ligger på gränsen till underkänt borde kanske göra det mer än jag om man säger så. Engelskan var okej men som vanligt inte min favorit alls.

Nu ska jag snart iväg upp till Alex för pizza kväll med laget. Däremot ska jag inte äta pizza för det kommer inte bli bra imorgon då, det blir pasta nu istället. Önska mig lycka till för imorgon! Låt det vara min dag imorgon!

Inga kommentarer: