söndag 22 november 2009

20 november – Road-trip to Fresno and the rain remind me of Sweden

Vi kom iväg till slut vid halv nio på morgonen och började vår road-trip mot Fresno. Vi hade en fem timmars bilresa framför oss vilket kändes halvkul. Vi stoppade på vägen några gånger och tog ett stopp i Bakersfield för lunch. Hel bilresan gick ändå helt okej. Jag sov lite, läste lite och allt annat man kan underhålla sig med i en van. Vi kom fram till ett Fresno som faktiskt var överraskade fint. Så himla höstigt och det var precis som höstdagar hemma i Sverige. Både jag och Emelie blev helt nostalgiska, jag insåg att jag faktiskt saknade att se röda-gula-gröna träd en höstdag i Göteborg. Vi kom fram till parken där vi skulle springa dagen därpå för att gå igenom banan och få ett sita träningspass avklarat. Det var en jätte fin park och allt lukta och såg ut om en park i Sverige en fin höstdag. Det är sådant man aldrig riktigt kan se i Santa Barbara. Här har vi aldrig riktigt höst och årstider. Det är mer sommar hela tiden och sedan blir det bara kallt ett tag där under vintern. Träningspasset gick så där, för bene var ganska sega efter bilresan framförallt vilket gjorde mig ganska orolig för tävlingen.

Efter genomgången av banan åkte vi till vårt hotell. Vilket hotell, ingen ville lämna hotellet överhuvudtaget. Det var jätte fint och jag dela rum med Alex och Emelie men jag fick en helt egen queen-bed. Hur underbart som helst. Det låg däremot en bit ifrån banan men det var helt okej. Senare på kvällen åkte vi och åt på California Pizza Kitchen med Ventura College tjej- och killaget. Det var jätte gott. Sedan km vi tillbaka till hotellet och hade vårt möte ifrån morgonendagen. Då kom nervositeten som jag inte känt på hela tiden. Det blev nästan panik nervös istället för positivt nervös. Vi gick igenom viktiga detaljer på banan och saker vi borde tänka på. En än gång insåg jag att det här är mitt sista Cross Country lopp för SBCC och jag vill verkligen göra det bästa jag kan det sista. Vi skulle egentligen göra T-shirtar senare men det blev så pass sent så vi gick jag la och istället och låg och titta på TV. Underbart kan jag säga. För vi var tvungna att vara laddad för morgondagen, den sista dagen för säsongen. Vi somna tidigt vilket var skönt och behövligt.

Inga kommentarer: