söndag 15 november 2009

14 November - Noone is going to be able to replace her!


Old, old, times

Först på morgonen fick jag pratat med mamma och pappa på Skype. Höjdpunkten för idag var att jag träffa en person som jag har saknar mycket den här terminen, AMBER! Hon kom upp från San Diego där hon nu går i skolan och är här för helgen. Jag hade nästan glömt vilken bra kompis hon är och hur tomt Santa Barbara faktiskt är utan henne och speciellt XC och friidrotten. Noone is going to be able to replace Amber, noone! Vi träffades nere vid banan och skulle springa tillsammans som det brukade vara. Fabian kom också och sprang med oss utefter stranden och ut på piren och genom baseball parken, som gamla tider. Med mina två första riktigt amerikanska kompisar jag skaffade mig här i USA. Jag och Amber hade mycket att prata om, om allt som hänt det senaste halvåret. Hon går ju som sagt i på UCSD och trivs men det är mycket plugg och hon saknar SB lika mycket som SB saknar henne. Amber har däremot inte sprungit någonting sen hon flytta så det var inget tempo att skryta med men det gjorde mig absolut ingenting. Sedan åkte vi ner Downtown och hon fick köpt nya löparskor och sedan gick vi State St upp och var inne på Forever 21 och hälsa på Fabian igen när han jobba eftersom han hade lämnat oss tidigare för att gå och jobba. Vi hann igenom en del andra affärer också och jag insåg vad jag vill shoppa! Vi gick omkring på State St tills hon skulle ha middag med sin bror och jag gick hemåt igen. Jag saknar Amber och det var väldigt kul att få träffa henne! Jag ska försöka planera in att någon gång försöka åka ner och hälsa på henne i San Diego, det hade varit så kul. Jag insåg idag hur mycket människor som kommer och går i ens liv just nu. Det ena året är helt olikt det andra för alla far och flyg här och var. På något sätt kul men också frustrerande för när man känner någon så försvinner dom.


Old pictures bring up so many old memories and feelings...

I övrigt idag var det inte särskilt kul eller spännande. Jag har en inlämning i Communication på måndag som jag inte hade börjat på så när jag kom hem var jag tvungen att börja i alla fall och jag har fått gjort en hel del. Jag kanske skulle festat med Amber och Fabian men då hade det varit IV som gällde och det blev inte av bara. Jag ville gå på footballsmatchen ikväll eftersom det var den sista men det blev inte så för det var inte riktigt någon annan som ville med på det. Det var sista matchen däremot så nu kommer dom inte ens träna mera. Det blev en lugn kväll med lite Gossip Girl och plugg men jag behövde få det gjort också. Imorgon får vi se vad som händer, jag hoppas fortfarande på en inbjudan till poolparty imorgon vilket jag verkligen känner jag borde bli bjuden på men jag tvivlar tyvärr. Annars ska jag nog åka ut till Emily hos hennes Oma och få tvättat och så. Vi får se vad dagen kommer bjuda på.

Inga kommentarer: