torsdag 19 november 2009

19 november - Thursday essay, and get prepared for Saturday and California State Championship

Imorse hade jag matte och sedan hade jag min engelska essay. Den gick ganska bra faktiskt. Jag fick ner ganska bra argument och den blev nog tillräckligt lång vilket var bra. Sedan skulle vi få tillbaka våra två sista essays vi har lämnat in men läraren är ju ”¤¤#&% han hade inte hunnit med den sista så vi fick bara nummer tre tillbaka. Hur tror han att vi ska hinna fixa alla om vi inte får tillbaka dom. Jag ska hämta upp min sista på måndag. Den tredje gick helt okej men det behövs en del ändringar på den till min portfolio. Jag som trodde att engelskan skulle bli lätt men det är den kursen jag är mest orolig för just nu. Läraren gör inte det hela lättare heller.



Idag hade vi alltså vårt möte inför helgen och State. Nu börjar det kännas mer verkligt. Vi började gå igenom det praktiska inför helgen. Vi ska alltså ändå upp till Fresno, minst 5 timmar bilresa och vi passerar underbara Bakersfield på vägen. Så mycket som jag har saknat den staden. Vi kommer dit upp på fredag eftermiddag och åker direkt till bana och springer den och går igenom den inför tävlingen på lördag. Sedan ska vi bo på ett hotell en bit därifrån. (http://hamptoninn.hilton.com/en/hp/hotels/index.jhtml?ctyhocn=FATCLHX )Det tråkiga är att vi springer så tidigt på lördag morgon att vi inte kan njuta alls av att bo på hotell eller hotell frukost vilket är det bästa. Sedan springer vi alltså California State Championship på lördag morgon klockan 10.00 PST.
The fantastic five is heading to Fresno tomorrow morning for California State Championship
Jag insåg idag att det kanske är mitt sista Cross Country lopp ever! I alla fall mitt sista på SBCC så långt kan jag säga. Jag har ju friidrotten under våren men inget mer cross country här för min del efter helgen. Vi hade ett lugnt pass efter mötet och väl hemma igenom packade jag om jag fick spenderat en timma i Communication labbet med min uppgift som ska redovisas muntligt och skriftlig på måndag. Nu har jag fått ihop alla mina timmar jag måste ha där för terminen. Dessutom fick jag en del jobb gjort.

Nu ikväll har jag bara varit hemma och packat. Jag hatar packa så långt kan jag säga och speciellt när man inte riktigt vet vad det ska bli för väder och vad man borde förvänta sig av det hela. Det ska troligen regna imorgon, för ovanlighetens skull här i Santa Barbara men också i Fresno vilket är mindre ovanligt så här års där uppe däremot. Dessutom är det kallar där uppe så coach har till och med fixat tröjor och vantar till oss för helgen. Så kallt är det däremot inte men för Santa Barbara mått mätt, visst. Jag har däremot fått packat klart tror jag nu och ska gå och lägga mig så jag orkar upp vid sju imorgon. På lördag ska jag göra allt jag kan för att göra mitt bästa och ha kul och njuta av mitt sista lopp för säsongen och kanske mitt sista Cross Country lopp för alltid. Önska mig lycka till så hörs vi efter helgen! Om du inte hör något från mig i helgen och vill veta hur det gick, kolla in http://www.directathletic.com/ och under resultat senare på lördag eftermiddag min tid så kan du nog se resultaten.

Inga kommentarer: