söndag 29 november 2009

29 november - K, I guess I'm over it

Imorse gick jag på en morgon promenad och benen ville inte gå, de vill springa. Det här två veckornas vila är svåra. Man vill bara sträcka ut steget. Det var en fin morgon i alla fall. Dessutom påverkar det hela mitt humör väldigt mycket att inte få den där kicken av att få ta ut sig. Däremot vet jag att jag kommer behöva de här två veckorna eftersom sedan börjar träningen inför våren som inte slutar förens i slutet av april. Jag kanske ska försöka ta mitt till gymmet i veckan och köra på maskinerna där för det är jag tillåten att göra.

Idag var jag Downtown för jag orkade bara inte vara hemma, samma miljö för länge gör mig tokig. Dessutom älskar jag State Street, finns det någon mysigare gata? Jag hittade världens sötaste kaffe förresten som är danskt. Jag vara inne där och testade några av deras saker och det var så gott. Däremot gick hag vidare ner till ett annat fik och satt där i solen hela eftermiddagen med en kaffe och pluggade. Det var riktigt varmt i solen. Förhoppningsvis ser jag inte vit ut som ett lik längre. Sedan gick jag till Ralph’s för att handla lite mat och jag fick en del handlat men seriöst hade jag ingen plan alls på vad jag handla så det ska bli kul att se vad jag kan koka ihop av det där tillsammans. Jag kommer inte att dö av hunger i alla fall, vilket är huvudsaken.



Btw, idag är det första advent. Det känns verkligen kontigt och snart åker jag hem! Lite mer än två veckor kvar!

Dessutom är imorgon sista dagen för att ansöka till alla UC och CSU, dvs. alla kommunala universitet här Kalifornien för hösten 2010. Jag ska inte söka, för att jag vet med stor sannolikhet att jag kommer komma in och då blir det bara ännu svårare att tacka nej. Det är inte riktigt rätt tillfälle att gå på ett kommunalt universitet i Kalifornien just nu för en out-of-state. De har höjt skolavgifterna med 40 % för våren för att ekonomin i staten är så dålig. Däremot är det i stort sätt billigare att gå på en privat skola här för min del, vilket är helt sjukt att det kan vara så. Jag har i och med idag i alla fall stängt en eller två dörrar för framtiden, med hänglås som aldrig kommer att gå att öppnas i stort sätt. Däremot var det ju bara en tidsfråga innan jag skulle få göra det och nu är den tiden här. Goodbye tanken om UCLA, UC Berkeley och UCSD. Det var helt enkelt inte meningen. Det finns något annat som är meningen för mig för hösten 2010 och framöver. Vem vet vad? Inte jag än i alla fall. over it!

Inga kommentarer: