tisdag 3 november 2009

3 november - Sometimes you do not understand how big impact a small comment can have

Jag vaknade upp med ljudet av dimma-ljudet från hamnen. Det där tutande ljudet som är där varje gång det är dimmigt. Idag var det i stort sätt mer eller mindre dimmigt hela dagen och lite råkalt även om det var hyfsat varmt, det är ju ändå november. Imorse hade jag matte, sen engelskan som vanligt. En vanlig tisdag helt enkelt. Jag fick inlämnat mitt utkast och allt annat i engelskan. Jag börjar fundera på om jag ska höja min medicin dos för jag är så trött nu för tiden. Jag kan knappt hålla mig vaken på en enda lektion längre. Eller så är jag bara helt slut på alla sätt och vis.

Jag hade träningsvärk idag på träningen så det var jobbigt. Dessutom har vi fått en riktigt dålig nyhet. Sheanie har varit halvt skadad hela säsongen men idag när hon skulle springa gick det bara tio minuter och sen kunde hon inte ens gå tillbaka utan fick skjuts tillbaka till skolan. Vi är bara fem och vi kan inte kvalificera oss som lag om alla inte går i mål. Vi prata om det efteråt och det är osäkert men hon ska ställa upp oavsett så får vi hoppas att hon tar sig i mål. Om vi inte går i mål som ett lag så kan v fortfarande gå vidare till State individuellt men då måste man vara i den första halvan av loppet vilket kan bli svårt. Jag hoppas Sheanie blir bättre eller i alla fall tar sig igenom loppet för jag vill till Fresno och State!

Ibland inser inte folk att små kommentarer kan göra väldigt stor skada. Även om det kanske är sant vill jag inte veta just nu.

Inga kommentarer: