onsdag 18 november 2009

18 november - It is starts to go towards the end of the semester and new plans need to be done

Imorse hade jag först tutoring och fick mina extra credits som vanligt. Vi gjorde däremot ingenting vettigt och jag satt och gjorde annat. Ganska okej. Sedan hade vi lektion och vi går faktiskt igenom det ”roligaste” i hela kursen nu vilket är en liten lättand även om jag som vanligt ändå bara halvlyssnar. Det handlar om klimat och global uppvärmning och annat. På Communication idag så lämna vi in får andra labb vilket jag fick fullt på som med den första. Nu börjar det dra ihop sig i den kursen, och alla andra kurser för den delen också, och på måndag ska jag hålla ett litet föredrag och lämna in nya saker vilket jag hoppas jag kan hinna med och göra mycket på imorgon eftersom vi åket till Fresno tidigt på fredag morgon och inte är hemma förens lördag kväll igen.

Idag var sista halv-hårda passet för säsongen och sista ice-bath med Alex och Erika. Lite tråkigt men på något sätt ganska skönt. Det har varit en lång säsong som började redan i juni egentligen. Jag är ännu inte taggad eller nevös inför lördag men jag hoppas det kommer imorgon när vi har möte och börjar prata mer om det. Jag har däremot som mål att springa låga 21 minuter och helst, helst under 21 minuter. Vi får se, eftersom jag inte vet hur banan går eller hur jag kommer känna mig men jag ska göra mitt bästa. Jag har däremot inga högre förhoppningar på att vi ska göra några större insatser som lag faktiskt eftersom Seanie är skadad fortfarande och Emelie har precis kommit tillbaka för en veckas sjukdom och det är en kontigt ”vi är nöjda med den här säsongen” känsla och stämning i laget och över lag. Jag ska däremot göra allt för att göra mitt bästa lopp för säsongen. Den enda som kan stoppa det är jag själv.

Nu ikväll har jag skrivit en hel del inför min engelska essay imorgon och planerat upp den så jag vet vad jag ska skriva om innan jag kommer dit. Däremot tog det mig ganska många timmar innan jag väl fick tummen ur och göra något. Jag börjar känna att det börjar gå mot sitt slut för jag är trött nu och det är mycket. Men det är inte långt kvar och jag klarar det och allt som ska vara gjort. Jag har dessutom kommit en liten bit längre på vägen med att komma på vilka kurser jag ska läsa nästa termin. Helt klart ska jag läsa friidrott och engelska. Sedan ska jag antingen läsa Intercultural Communication som handlar om hur man kommunicerar i olika kultur vilket jag tycker verkar ganska intressant eller så ska jag nog läsa Global Studies. Dessutom ska jag läsa Statistik eller fortsättningskursen på den matten jag redan läser. Det blir nog ingen politik för den kursen har jag hört är ganska tuff och handlar endast om amerikansk politik. Så jag kommer nog läsa friidrotten och tre till kurser och inte fem till kurser som den här terminen. På tal om kurser, framtid och annat så har jag fått ganska bra besked skolmässigt från HPU, universitet på Hawaii. Jag slipper läsa den engelska kursen jag borde läsa för att gå på universiteten här och dessutom tillgodoräknar dom hela min AA-degree som General Education där och dessutom har jag nog redan avklarat vissa kurser i min major också förhoppningsvis. Däremot har jag inte hört något från tränare där vilket jag hoppas jag får snart. Det hela verkar vara mer än väl genomförbart om jag vill byta ett paradis mot ett annat vill säga.

Imorgon ska mycket saker göras så jag borde gå och lägga mig så jag är på topp imorgon!

Inga kommentarer: