onsdag 11 november 2009

11 november - Veterans Day

Idag var alltså holiday, Veterans Day. Så vi hade träning redan klockan nio. Det var ett tufft pass efter uppvärmningen hade vi 15 min race-pace vilket gick väldigt tungt och inte särskilt bra. Jag och Alex försökte hålla uppe tempot men kom knappt i närheten men ingen av oss kunde få våra ben att gå fortfarande. Sedan hade vi fyra snabba 400 meters. Benen var döda och jag trodde knappt jag skulle kunna ta mig runt fyra varv ens. Förvånansvärt så gick de faktiskt riktigt bra och vi klockade in fortfarande än vad vi behövde varje gång. Sista gick på 80 sekunder vilket var bra efter hela det tunga passet i benen och med träningsvärk redan innan det ens starta.

Sedan gick jag hem och duscha, åt lunch och med världens huvudvärk (igen). Den går inte över alls och det är väldigt jobbigt. Kaffe blev det och något sött som Leigh kom hem med som ur var. Det gjorde de lite bättre. Sedan sov jag en stund för jag var så trött och gjorde mest ingenting. Eller jag försökte göra något vettigt men lyckades inte så bra, vilket har blivit ganska vanligt på det senaste.

Ikväll skulle jag träffa O men ibland är jag så trött på att jag är den enda som föreslår saker och lägger energi i det hela. Visst vill han alltid göra saker om jag föreslår, om jag bestämmer, om jag hör av mig. Det är så frustrerande. Han hängde i alla fall med mig och Leigh på bio ikväll för jag hade lovat henne för jag orkade inte sitta här och vänta. Filmen var okej men gick inte till världshistorien direkt.

Jag längtar till helgen! Det kändes som att det var fredag idag eftersom vi var lediga men det är bara onsdag och jag har två skoldagar kvar den här veckan vilket inte alls känns lockade eller kul på något sätt. Jag vill bara att det ska vara fredag klockan fem för då är veckan i stort sätt över. På fredag ska vi på Birthday Party i Montecito hos honom som turnerar med Lady Gaga och på lördag ska jag träffa Amber som kommer från San Diego upp hit över helgen. I övrigt får vi se vad det blir. Jag ska väl försöka ge saker och ting en sista eller en av de sista chanserna också. Vi får se. Imorgon är det matte quiz klockan åtta på morgonen och mitt mål är att komma upp och dit i tid. Ett bra första mål för dagen.

Inga kommentarer: