torsdag 26 november 2009

26 november - It is Thanksgiving and I am exhausted


Imorse var tanken att vi skulle springa ett Thanksgiving lopp med Emilys pappa och mamma men nu kom dom aldrig ner till oss pga. att Emilys syster har svininfluensan. Vi skulle springa ändå var tanken men vi vaknade på morgon och Emily säger till mig att hon inte vill springa och jag hade noll lust heller för jag var helt slut. Så vi somna om, men en halvtimma senare kommer Leigh in i rummet; Tjejer vi måste åka nu. Vi protesterade men hon övertyga oss och vi tog en banan och vattenflaska i handen och åkte iväg eftersom loppet skulle börja 45 minuter senare men det tar 20 min att köra dit. Vi tänkte gå hela 4 mile (6,7km) som loppet var däremot när vi kom dit kände jag bara det är lika bra och springa och få det överstökat. Vi fick våra nummerlappar och det var typ 600 som sprang totalt och alla var så seriös och vi kändes oss helt missplacerade. Jag sprang däremot loppet, utan uppvärmning, har inte tränat på mer än 4 dagar, helt nyvaken med bara en banan och ett glas vatten i kroppen och helt slutkörd. Jag sprang däremot på och lät egentligen bara benen gå som vanligt. Saken med lopp och mig är ju bara det att jag inte kan ta det lugnt, benen går lika fort som alltid. Så jag klocka första milen (min uppvärmning i stort sätt) 6:40 och efter tre mile vilket i stort sätt är 5 km klocka jag på 20:55, vad hände där? Sedan kände jag att jag inte är van att springa 4 mile utan 3 mile är jag så van vid. Så sista milen kändes kan jag säga men jag vill bara ta sig i mål, vilket jag gjorde på 28:23. 28:23 snacka om att jag var förvånad. Den uppladdningen och sen springer jag 4 miles i 7min/mile tempo vilket är ett tempo jag inte ens har sprungit alla mina lopp den här säsongen om bara är 5 km. Jag mådde däremot väldigt dåligt efteråt. Det tog en halvtimma innan jag kände att jag mådde bättre. Jag fick då i mig lite vatten och banan och grejer vilket jag behövde. Det var däremot en väldigt fin dag, varmt och soligt och alla var väldigt thankful eftersom det är Thanksgiving. Jag han stretcha och allt innan tjejerna kom i mål. Jag måste säga jag gjorde riktigt bra ifrån mig ändå, och jag fick pris för jag var trea i min åldersgrupp vilket var fel åldersgrupp men jag hade kommit två om jag var i rätt åldersgrupp så det spela ingen större roll. Resultat.


Prisutdelning


Sedan åkte vi hem och jag mådde fortfarande inte särskilt bra och jag hade väldig huvudvärk och mådde allmän dåligt. Helt exhausted! Vi hade lite tid på oss i alla fall innan kvällens Thanksgiving dinner med Emilys släkt. Middagen var väldigt god och det var trevligt men jag var halvt där halvt borta speciellt i slutet. Det var kul att få uppleva en riktigt amerikansk Thanksgiving och få äta gott. Nu är vi tillbaka och jag ska nog bara gå och lägga mig för att få tillbaka lite färg i ansiktiet och energi överlag. Imorgon ska jag nog ner på State St. med Sofia och alla andra miljoner människor för det är Black Friday! Vilket är typ som annandag jul hemma. Massa resa och en miljon människor. Jag hoppas jag kan hantera det men jag vet att jag behöver sömn för att det ska gå.

Inga kommentarer: