söndag 29 november 2009

28 november - Studying, Studying


Imorse gick jag först ut på en morgonpromenad uppe i parken och kollade på alla lyckliga surfare i vattnet. Det blåste ganska bra idag och det var stora vågor så surfarna var glada. Det var också kallar än vanligt, ner mot 15 grader och kall vind. Jag vet i Sverige hade ni hoppat av glädje för den värmen men här skulle jag vilja säga det är kallt. Sedan gick jag hem och åt frukost och pratade med mamma på Skype. Snart kommer jag hem! För er som inte vet exakt tid och dag: tisdagen den 15 december landar jag på Landvetter klockan 15:25. Det kommer gå så fort till dess, och det är så väldigt snart.


I övrigt idag har jag pluggat massvis idag för måndag är nog min värsta dag på hela terminen när det gäller inlämningar och prov. Dessutom har jag massa fler saker tills på tisdag, onsdag och torsdag också. Så det gäller bara hålla ut veckan ut och sedan plugga det sista inför de finals jag har veckan där på. Sen har jag jullov. Vad konstigt det låter, det känns inte alls som det snart är jul alls. Det ska bli kul att komma hem däremot och träffa alla och få vara hemma. Däremot är det en hel del som ska vara gjort innan dess.

Inga kommentarer: