tisdag 1 september 2009

1 september - I don’t have time for unexpected things with that short notice

Upp halv sju och iväg för matte. Det var vikarie som inte var till någon större hjälp alls han bara gav oss repetitionsuppgifter och hjälp inte till särskilt mycket. Dessutom fick vi reda på att vi har quiz på torsdag och inte nästa tisdag. Och jag som redan ligger efter i matten. Det är inte jätte svårt nu i början men ändå. Så nu ikväll har jag pluggat massvis med matte och repeterat allt inför torsdag. Det är bara så jobbigt när man har väldigt mycket och får mer saker inför veckan med väldigt kort varsel. Jag behöver framförhållinning för att det hela ska hålla med alla mina ämnen i höst.

Engelska bjöd också på oväntade uppgifter som ska göra tills på torsdag. Lite panik kände jag eftersom det inte alls var väntat eller planerat. Det ska väl gå, det gör det alltid men jag längtar redan efter helg!!! Dessutom är det Labour Day på måndag så vi är lediga. Jag vill bara att det ska vara torsdag eftermiddag nu.

Idag var det egen träning
så jag gick ut på min egen runda vilket var skönt för man slipper känna sig jagad av dom andra att hålla ett riktigt bra tempo. Dessutom testa jag mina tävlingskor idag eftersom jag insåg att jag inte ens testat dom än och kanske ska tävla i dom på fredag. Så det var ett bra tillfälle att få det gjort.

Imorgon har jag mitt första quiz för terminen i Envir. St. och i övrigt blir det en tuff dag med väldigt mycket som ska göras. Ska förresten kanske bli medlem i Phi Theta Kappa på skolan som är en klubb/organisation som finns på alla college där elever med ett GPA över 3.5 får vara med. Det är jätte bra merit och mycket stipendier gås att få genom det och universiteten rekryterar studenter ifrån deras databas med medlemmar. Det beror däremot på hur mycket tid man måste lägga ner på det i övrigt men det är en jätte bra grej och öppnar fler dörrar. Jag ska kolla på det imorgon och måste kanske gå på möte.

Inga kommentarer: