tisdag 15 september 2009

15 september - A big headache but I survived

Åtta på morgonen satt man på matten igen och läraren var inte på särskilt bra humör idag. Jag tror det är många som gör ganska dåligt ifrån sig i kursen så det kan bero på det eller bara att han vaknade för tidigt på fel sida. Jag fick lämnat in min inlämning i alla fall och på torsdag har vi vårt andra quiz. Det som oroar mig bara är att vi går ganska långsamt fram och ligger redan efter schemat. Visst är det skönt för man lär sig bättre då men det blir ju desto jobbigare nästa termin med fortsättningskursen om man inte läst allt man borde den här terminen. Det löser sig väl förhoppningsvis. Engelskan var sövande, nästan två och en halv timma. Men jag tog mig igenom även den lektionen.

Idag hade vi en senare träning än normalt och det ska tydligen vara så framöver nu att vi inte börjar förens tre på tisdagar vilket är skönt för då hinner jag äta lunch i lugn och ro innan. Idag var det dessutom extra bra för jag kom hem vid lunch med en enorm huvudvärk och hann då sova en halvtimma direkt när jag kom hem. Det hjälpte väldigt mycket. Träningen idag var lugn men jag har väldigt stela ben och det är jobbigt. Speciellt baksidan låret. Om det inte bli bättre snart så får jag gå till Sue, även om jag inte gillar henne så får hon hjälpa mig att mjuka upp benen. She is such a bitch som Sheanie och jag konstaterade men hon är ju den enda som finns i träningsrummet som kan hjälpa till.

Ikväll har jag suttit med min essay i engelskan och förminskat den för den är alldeles för lång och utdragen. Jag har nog fått ihop ett bra utkast nu i alla fall vilket är skönt. Nu är halva skolveckan slut i stort sätt vilket känns skönt. Imorgon är däremot en hektisk dag. Först ska jag på möte med någon från UCSD, sedan lektion efter lektion och träning och sedan på något annat counsling möte tror jag. Sedan måste jag plugga matte å kvällen. Men det ska väl inte vara några problem att hinna det, hoppas jag.

Inga kommentarer: