lördag 5 september 2009

4 september - A Friday in Ventura

Igår somna jag tidigt och vaknade därför ändå vid halv nio. Jag fick gjort en hel del på morgonen; kopierat papper på biblioteket, cyklat ner till stan och gick till banken och posten. Allt innan jag skulle ner till skolan för att åka med laget till Ventura vid ett. Jag tveka lite på om jag skulle med eller inte, för det hade varit skönt att få gjort massor idag men ändå kul att se de tävla och dessutom få ett bra träningspass där uppe. Jag åkte med ändå. Jag fick springa där borta i parken. Det blev inget grymt långt pass alls men var ganska bra ändå. Sedan heja jag på alla andra! Tjejerna gjorde riktigt bra ifrån sig och placerade sig; 5, 7, och 17. Vilket var riktigt bra! De är duktiga verkliga. Jag vill ju alltid tävla så det var lite tråkigt att stå vid sidan av men ändå skönt för jag vet vad den banan suger i benen. Killarna gjorde också bra ifrån sig. Vi har två mycket, mycket bättre lag i år och det kan leda långt bara ingen blir skadad vill säga eftersom vi bara är 5 tjejer och 7 killar totalt och ett lag är minst 5 personer.

Jag kom hem och jag skulle egentligen med Emily och Laura på bio, den nya med Brad Pitt. Jag hann däremot inte hem innan vi var tvungna att åka så det blev inget. Istället skulle vi på någon fest Downtown efter bion. Så de kom hem och vi gjorde oss i ordning. Det var en helt okej fest, nästan bara folk från Hawaii. De andra vill inte stanna längre sen så vi var knappt där en timma. Jag ville ut till IV egentligen men det var försent då. Kvällen blev väl inte allt för lyckad men alla kvällar kan ju inte vara på topp.

Inga kommentarer: