onsdag 16 september 2009

16 september - The day started with a smile and ended in tears and anger

Solen sken när jag vakna och med ett stort leende på läpparna och gick jag genom campus med solen I ansiktet. Det kändes som idag skulle bli en riktigt bra dag! Tyvärr gick det bara mer utför och utför under hela dagen eller en sak förstörde hela dagen och kanske delar av min framtid också.

Vi kan börja med det som var bra idag, jag fick 13,5/15 på mitt ENVS quiz som jag knappt öva på. Sedan fick jag högsta resultat i klassen på mitt Communication prov i måndag, 96/100 %. Det kände väldigt bra och jag kunde verkligen det där men jag hade pluggat en hel del till det också.

Till det tråkiga; Jag skulle träffa en representation från University of California San Diego idag och som jag verkligen såg fram emot. Jag var där vid 9 och fick träffa henne. Hon berättade om skolan och staden och jag fick mycket bra information och jag vill åka dit nu och kolla. De har ett utav de bästa ekonomiprogrammen i USA och dessutom har dom en international inriktning på det också vilket är vad jag vill läsa. Dessutom var hon väldigt imponerad av mina betyg och allt. Dessutom är UCSD en Division II skola så jag kan till och med kanske kunna få springa för dom, fast det innebär inga stipendier direkt men ändå. Däremot frågade jag henne om min engelska och att jag måste läsa min sista engelska kurs på sommaren. Hon kollar på mig och fråga varför och hur det här kommer sig för jag MÅSTE ha klarat av all engelska efter vårterminen. Det kan jag inte för jag har tre engelska kurser kvar, en nu i höst, en i vår och en planerad för sommaren. Jag satt som ett fån för min counsler har talade om för mig att det var helt okej att läsa den under sommaren och ändå gå vidare till ett universitet till nästa höst. Hon från UCSD fråga om min counslers namn och att så är det inte och hon förstod inte varför hon hade sagt till mig för de kan inte ta in mig om jag inte klarat engelskan tills våren. Min counsler sa till mig att jag kunde läsa den sommaren 2010 för annars hade jag ju stannat här i sommaren som var för att få den klar. Det är en kurs som kanske gör att jag antingen måste stanna på SBCC ett helt år till eller att jag inte kommer kunna plugga vidare här alls, utan måste åka hem. Jag är så arg och har inga ord för det. Hur kunde hon tala om för mig att jag kunde läsa engelskan så när jag inte kan det? Hon har ju förstört allt. Visst har jag inte helt och hållet bestämt mig för att jag vill plugga alla mina fyra år här och göra en transfer men jag börjar fundera på det mer och mer för varför tacka nej till ett en av världens bästa universitet när man har kommit in? Saken är den att det är inte bara för UCSD jag behöver klarat av kurserna under våren utan i stort sätt alla skolor. Vad gör jag nu då? Jag ska prata med andra counsler imorgon och verkligen kämpa för att det här ska gå. Det handlar inte bara om tid utan om enormt mycket pengar också. Hon krossade alla drömmar och förhoppningar man hade. Jag ska stämma henne om det här inte går att lösa, helt klart sånt gör man ju här i USA. Dagen som verkade bli så bra men som alltid nu för tiden känns det som; för bra för att vara sant.

Tjejerna skulle till Sharkeezz ikväll men jag hade ingen lust efter allt det här. Dessutom har jag matte quiz imorgon men koncentrationen kan man ju inte säga har varit på topp. Det här förstörde hela min dag och allt. Vad ska jag göra nu? Det är det enda jag kan tänka på nu också vilket inte passar än sådan här vecka alls med massa att göra och mitt första lopp på lördag. Jag försöker vara mer positiv men det känns som allt bara går emot mig hela tiden. Jag försöker men det är svårt när allt bara blir mer och mer komplicerat och jobbigt och allt.

Fortsättning följer…

Inga kommentarer: